ورود تهران به پیک ششم کرونا ، افزایش موارد ابتلای بچه ها در مرکز

به گزارش مجله سی نوا، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ضمن تشریح فرایند بیماری کرونا در تهران و امکانات بیمارستانی برای مقابله با موج ششم این بیماری با سویه امیکرون، گفت: تقریبا اندازه مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز 6000 نفر رسیده است.

ورود تهران به پیک ششم کرونا ، افزایش موارد ابتلای بچه ها در مرکز

دکتر نادرتوکلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ورود استان تهران به پیک ششم کرونا، گفت: تفاوت این پیک با پیک قبلی در این است که تعداد ابتلا بالا است اما، خوشبختانه بیماری شدید کمتر است.

او ادامه داد: تقریبا مقدار مراجعین سرپایی در حوزه درمان در روز به مرز 6000 نفر رسیده است؛ ولی تعداد بستری های تازه بین 300 تا 400 مورد در روز است که یعنی از هر 20 نفر یک نفر بستری می شود. تعداد کل موارد بستری در استان تهران اکنون حدود 1300 بیمار است که از این تعداد حدود یک چهارم در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: چون هنوز اثر مستقیم افزایش موارد ابتلا مشخص نشده است، موارد مرگ و میر استان همچنان تک رقمی است.

او با تاکید بر این که بروز امیکرون در بچه ها بیشتر است، اظهار کرد: نسبت به ماه های قبل ابتلای به کرونا در گروه سنی زیر 10 سال افزایش یافته است؛ البته فراموش نکنیم هر ساله در این فصل بیماری های ویروسی هم فرایند افزایشی داشته اند؛ بنابراین بخشی از موارد ابتلا هم مربوط به موارد آنفلوآنزا است. در این راستا توصیه اکید ما استفاده از دو ماسک در اماکن عمومی است.

توکلی با اشاره به سرایت پذیری بالای امیکرون، بیان نمود: به همین علت برگزاری هر تجمعی ریسک بالایی دارد، مگر اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود و دز بوستر واکسن نیز تزریق شده باشد.

وی افزود: در این راستا یکی از موضوعات مطرح شده در جلسات ستاد کرونای استان تهران برگزاری جشنواره فجر بوده است که ان شاءالله تصمیمات خوبی اتخاذ شود. توجه کنید که واکسن هم عامل جلوگیری از ابتلا نیست ولی کمک می کند در صورت ابتلا، شدت بیماری کم باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان به شدت قبل محدودیت های کرونایی را اعمال کرد، ادامه داد: موضوع حائز اهمیت این است که طول دوره قرنطینه با سویه امیکرون کمتر و بین 5 تا 7 روز است و معمولا بیماری هم خفیف است؛ بنابراین بازگشت به لاک داون و قرنطینه توصیه نمی شود.

او تاکید کرد: در زمینه تجهیزات و آمادگی های بیمارستانی در استان تهران با کمبود و مسئله ای روبرو نیستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1636

به "ورود تهران به پیک ششم کرونا ، افزایش موارد ابتلای بچه ها در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود تهران به پیک ششم کرونا ، افزایش موارد ابتلای بچه ها در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید