خبرنگاران جهانپور: ویروس جهش یافته جدید کرونا در هند شناسایی شد

به گزارش مجله سی نوا، تهران - خبرنگاران- رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در هند اطلاع داد که شدت بیماری زایی بیشتری دارد و احتمالا توانایی فرار از واکسن را هم دارد.

خبرنگاران جهانپور: ویروس جهش یافته جدید کرونا در هند شناسایی شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه در توییتر نوشت: واریانت جدید کرونا با جهش E484Q در هند شناسایی شده که ظاهرا هم شدت بیماری زایی بیشتری دارد و هم احتمالا توانایی فرار از سیستم ایمنی و شاید واکسن.

وی به خبرنگار خبرنگاران گفت: هنوز موردی از ویروس کرونا جهش یافته هندی در ایران شناسایی نشده است اما این ویروس به علت احتمال بیماری زایی بیشتر و احتمال فرار از سیستم ایمنی و بی اثری واکسن بر این ویروس، نگرانی های زیادی را ایجاد نموده است.

جهانپور همچنین در توییت دیگری از ورود 100 هزار دوز دیگر از واکسن اسپوتنیک وی از روسیه به ایران اطلاع داد و نوشت: تحویل چهارمین محموله واکسن SputnikV شامل 100 هزار دوز واکسن در فرودگاه مسکو . این محموله فردا وارد کشور خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توزیع واکسن کرونا در ایران گفت: واکسن کرونا از هر مسیری وارد گردد، نهایتا توسط وزارت بهداشت، خریداری و در شبکه بهداشتی کشور توزیع خواهد شد.

جهانپور همچنین در کامنتی که در توییتر منتشر کرد، در واکنش به مطالب منتشر شده درباره تغییر دوز دوم واکسن اسپوتنیک در فضای مجازی با تکذیب این ادعاها نوشت: اسپوتنیک تنها واکسنی است که دوز دومش انحصاری است و کسی نمی تواند آن را جای دیگری به عنوان دوز اول استفاده کند.

وی اضافه کرد: مسئولان بیمارستان اختیاری در انتخاب واکسن ندارند که دوز دوم را تایید نمایند. کارت واکسن هر فرد معین است، حتی سریال ویال تزریقی هم معین است. اسپوتنیک تنها واکسنی است که دوز دومش انحصاری است و کسی نمی تواند آن را جای دیگری به عنوان دوز اول استفاده کند

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1174

به "خبرنگاران جهانپور: ویروس جهش یافته جدید کرونا در هند شناسایی شد" امتیاز دهید

8 کاربر به "خبرنگاران جهانپور: ویروس جهش یافته جدید کرونا در هند شناسایی شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانپور: ویروس جهش یافته جدید کرونا در هند شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید