لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را آنالیز می نماید

به گزارش مجله سی نوا، وزیر خارجه انگلیس گفته، دولت لندن در حال آنالیز حذف قضات این کشور از دادگاه عالی هنگ کنگ است؛ اقدامی که جدیدترین واکنش به نقض تعهدات بین المللی این دولتشهر از سوی چین محسوب می گردد.

لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را آنالیز می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس که برای مدت 150 سال بر هنگ کنگ حکمرانی داشت تا اینکه در 1997 آن را به چین واگذارد، می گوید قانون جدید امنیت ملی وضع شده در هنگ کنگ در 30 ژوئن امسال میلادی نقض کننده اعلامیه مشترک 1984 چین-انگلیس است که راه را برای واگذاری هنگ کنگ به پکن هموار کرد.

لندن همچنین مخالف قوانین جدید چین در رد صلاحیت قانونگذاران منتخب در هنگ کنگ است و آن را اقدامی تلافی جویانه از سوی رئیس اجرایی این دولتشهر علیه اپوزیسیون سیاسی و خاموش کردن صدای مخالفان می داند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در جدیدترین سری از گزارش های شش ماهه خود درباره هنگ کنگ نوشت: این مهمترین دوره در تاریخ دولتشهر هنگ کنگ پس از واگذاری اداره آن به چین محسوب می گردد.

وی ادامه داد: من با لرد رید، رئیس دادگاه عالی انگلیس برای آنالیز حذف قضات انگلیسی از دادگاه عالی هنگ کنگ تبادل نظر کردم و به آنالیز این مساله پرداختیم که آیا این اقدامی مناسب تلقی می گردد یا خیر.

حضور قاضی های خارجی در هنگ کنگ در قانون پایه این دولتشهر مطرح شده است.

کمیسیون وزارت خارجه چین در هنگ کنگ نیز خشم شدید خود را بابت این گزارش عنوان نمود و در بیانیه ای گفت: بیدار شوید و دست از آرزوی قدیمی استعماری خود در مداخله امور هنگ کنگ بردارید!

کری لام، رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ بارها و بارها از نقش قضات پیشروی خارجی در برجسته سازی استقلال قضایی هنگ کنگ صحبت نموده است.

حدود 13 قاضی خارجی در حال حاضر به عنوان قاضی های غیر دائمی در دادگاه عالی هنگ کنگ فعال هستند که 9 تن از آنها از انگلیس اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 989

به "لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید