ظریف لیستی از تجهیزات مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد، عکس

به گزارش مجله سی نوا، وزیر خارجه ایران با انتشار لیستی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، از جهانیان خواست برای تأمین این نیازها تبعیض قائل نشوند.

ظریف لیستی از تجهیزات مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد، عکس

به گزارش خبرنگاران، ظریف به همین دلیل در توئیترش نوشت:

فوری: کادر درمانی ایران با شجاعت در خطوط مقدم در حال مبارزه با کروناست. تلاش های آنها به دلیل کمبودهای گسترده ای که بر اثر محدودیت های ایجاد شده برای دسترسی مردم ما به تجهیزات پزشکی و دارویی بوجود آمده، کُند شده است. فوری ترین نیازمندی ها در لیست پیوست آمده است. ویروس ها قائل به تبعیض نیستند؛ بشریت هم (در کمک کردن) نباید تبعیض قائل شود.

ظریف پیشتر امروز از صندوق بین المللی پول خواسته بود تا دسترسی ایران به کمک های اقتصادی خارجی برای مقابله با ویروس کرونا را تسهیل کرده و نوشت: کریستالینا جورجیوا [مدیر اجرایی] صندوق بین المللی پول تاکید کرد که از کشورهای متأثر از کووید19، با ابزار [حمایت] سریع اقتصادی پشتیبانی خواهد شد. بانک مرکزی ایران خواستار دسترسی فوری به این تسهیلات شده است. صندوق بین المللی پول و هیأت مدیره آن باید به دستور صندوق پایبند باشند، در طرف صحیح تاریخ قرار بگیرند و مسئولانه عمل کنند.

وی همچنین با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، علی رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحریم های ایالات متحده بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش ها برای مبارزه با شیوع کووید-19 در ایران را با موانع جدی روبرو کرده است.

وزیر خارجه ایران همچنین تشدید تحریم ها و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران و تاثیرات آن بر مرگ شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را محکوم کرد.

ظریف با اشاره به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خشکاندن منابع مورد نیاز ایران برای جنگیدن با کووید19، گفته بود: جهان دیگر نمی تواند در حالی که تروریسم اقتصادی ایالات متحده با تروریسم پزشکی پیوند خورده است، ساکت بماند.

وی چندی پیش نیز با اشاره به تاثیر لغو پروازها به ایران روی شهروندانی که می خواهند به کشور بازگردند، از دولت ها و خطوط هوایی خارجی خواست به بازگشت آنها کمک کنند.

لیست تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران در توئیت ظریف

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 501

به "ظریف لیستی از تجهیزات مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف لیستی از تجهیزات مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید