خبرنگاران بلومبرگ: بایدن بدنبال راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران است

به گزارش مجله سی نوا، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری بلومبرگ شنبه گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در راستای احیای برجام در حال آنالیز راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران بدون برداشتن تحریم هاست.

خبرنگاران بلومبرگ: بایدن بدنبال راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران است

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ به نقل از چهار فرد آگاه از این موضوع نوشت: بعضی از گزینه هایی که مقام های آمریکا در حال بحث بر سر آنها هستند عبارت است از حمایت از ارائه وام صندوق بین المللی پول به ایران برای مقابله با کرونا و کاهش تحریم هایی که مانع ارائه یاری های بین المللی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

به گفته این منابع، بایدن همچنین ممکن است فرمانی اجرایی امضا کند که طبق آن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام لغو گردد.

این افراد گفتند که صدور معافیت های تحریم ها در خصوص فروش نفت ایران در بازار بین المللی فعلا مورد آنالیز جدی دولت بایدن قرار ندارد.

الی گرانمایه پژوهشگر ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا گفت: در ماه های گذشته در اروپا و اردوگاه دموکرات های آمریکا بحث های زیادی وجود داشته است در خصوص اینکه آمریکا چه گام های فوری و واقعبینانه ای می تواند اتخاذ کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور می خواهد قبل از دادن اجازه یاری برای مقابله با کرونا یا هر نوع کاهش تحریمی دیگر، با متحدان اروپایی خود مشورت کند.

به گفته دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، گفت و گوها در این باره از روز آدینه آغاز شده است.

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: یکی از نشانه های ناکامی کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ این بوده که صادرات نفت ایران در ماه های اخیر مرتبا افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، احتمال می رود که وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی در خصوص تجارت محدود با ایران نیز صادر کند یا تضمین دهد که تجارت با ایران به وسیله اینستکس تحت تاثیر تحریم ها قرار نخواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران بلومبرگ: بایدن بدنبال راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بلومبرگ: بایدن بدنبال راه هایی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید