درمان نوین برای بیماران مبتلا به صرع ابداع شد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، این روش درمانی شامل تزریق عصب های کشت شده در آزمایشگاه به مغز است. این عصب ها برای کاهش فعالیت الکتریکی مغز با هدف متوقف کردن حملات طراحی شده اند. البته هنوز برای اظهار نظر درباره تاثیرگذاری این روش زود است اما نتایج اولیه که در اجلاس سالانه انجمن تحقیقات سلول بنیادی اعلام شد، بسیار نوید بخش به نظر می رسد.

درمان نوین برای بیماران مبتلا به صرع ابداع شد

کوری نیکلاس مدیر ارشد اجرایی شرکت نورونا تراپیکز یک شرکت فناوری زیستی در سن فرانسیسکو و توسعه دهنده این روش می گوید: هرچند تحقیقات بالینی ما روی بیماران دیگر ادامه دارد، اما اینکه دو بیمار بدون اختلالات شناختی اضافی تا به حال در مان شده اند، رضایتبخش است.

صرع زمانی به وجود می آید که توازن میان نورون های تحریک نماینده (ارسال نماینده سیگنال) و نورون های بازدارنده (که ارسال سیگنال را کندتر می نمایند) در مغز از بین می رود .

در این تحقیق که در آمریکا صورت گرفته دو بیمار مذکور دچار صرع شدید بودند و داروها روی آنها تاثیری نداشت. بیمار نخست در دانشگاه پزشکی SUNY آپ استیت درمان شد. وی به مدت 7 سال دچار این بیماری بود و در 6 ماه قبل از آزمایش به طور میانه ماهانه 32 حمله را تجربه می کرد. بیمار دوم که در دانشگاه بهداشت و علم اورگان درمان شد، تاریخچه 9 ساله حملات صرع داشت و ماهانه به طور میانه 14 حمله را تجربه می کرد.

هر دو بیمار کاندیدای درمان جراحی بودند. اما قبل از انجام عمل آنها تصمیم گرفتند درمان آزمایشی سلولی NRTX-1001 را دریافت نمایند.

این درمان شامل تزریق دوزی از عصب های بازدارنده با غلظت بالا به نقطه مرکزی حملات بیمار بود. این سلول ها در آزمایشگاه و از سلول های رویان پرورش یافته بودند.

تحقیقات پیشین روی حیوانات نشان داده بود عصب های تزریقی می توانند با مدارهای موجود در مغز یکپارچه شوند و به طور ماندگار حملات صرع را کاهش دهند.

حملات صرع بیمار نخست پس از دریافت درمان سلولی در ماه بیش از 95 درصد کاهش یافت و پس از ماه هفتم درمان هیچ حمله ای را تجربه نکرد. بعلاوه نتایج تست های شناختی بیمار نیز بهبود یافت. حملات صرع بیمار دوم نیز در ماه بیش از 90 درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1917

به "درمان نوین برای بیماران مبتلا به صرع ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نوین برای بیماران مبتلا به صرع ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید