لغو بیش از 4 هزار پرواز در جهان در نخستین روز 2022

به گزارش مجله سی نوا، رسانه ها از لغو هزاران پرواز در سراسر جهان از جمله آمریکا در نخستین روز از سال نوی میلادی به دلیل شیوع کرونا و بدی آب و هوا خبر دادند.

لغو بیش از 4 هزار پرواز در جهان در نخستین روز 2022

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از لغو بیش از چهار پرواز درسرتاسر جهان از جمله آمریکا به دلیل شیوع کرونا و شرایط جوی در این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه هیل بیش از 4000 پرواز در سراسر جهان در نخستین روز ازسال نوی میلادی به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بدی آب و هوا لغو شد.

بر اساس این گزارش، 4282 پرواز در روز شنبه در سراسر جهان از جمله بیش از 1800 پرواز در ایالات متحده لغو شده است. گفته می شود که بیش از 5000 پرواز نیز به تعویق افتاده است، زیرا طوفان های زمستانی در بسیاری از منطقه ها غربی ایالات متحده در روزهای آینده در پیش است.

تاخیرها و لغوهای عمده در آمریکا در فرودگاه های میامی، فلوریدا، نیویورک، دالاس، تگزاس گزارش شده است.

در بحبوحه افزایش موارد تایید شده ویروس کرونا که ناشی از نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون است، خطوط هوایی در سراسر جهان با کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کنند زیرا کارمندان با خطر بیماری روبرو هستند. روز پنجشنبه، شرکت هوایی جت بلو ایرویز واقع در آمریکا خاطرنشان کرد که 1200 پرواز خود را تا اواسط ژانویه لغو کرده است. این به دلیل شیوع سویه امیکرون است. این شرکت 118 سفر در روز شنبه یا 11 درصد از تمام پروازهای خود را لغو کرده است.

جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز نیز حاکی از آن است که ابتلا به ویروس کرونا و فوتی های کرونا در ایالات متحده آمریکا با سرعت بسیار بالا رو به افزایش است.

آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته، دستکم 198 هزار و 404 نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و مجموع مبتلایان به این ویروس مرگبار را به 52 میلیون و 794 هزار و 791 نفر افزایش داده اند.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز نیز گزارش کرده است که تا به امروز 53 میلیون و 791 هزار و 852 نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان نیز 839 هزار و 605 نفر جان خود را از دست داده اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز اخیراً با اشاره به فرایند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی های این ویروس در ایالات متحده آمریکاگزارش کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1612

به "لغو بیش از 4 هزار پرواز در جهان در نخستین روز 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو بیش از 4 هزار پرواز در جهان در نخستین روز 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید