12 کارگردان که عاشق خانم بازیگر فیلم خود شدند

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران: کارگردان های مشهوری در دنیای هالیوود هستند که عاشق ستاره های زن فیلم های خود شدند که در این مقاله به 12 نفر از آن ها می پردازیم.

12 کارگردان که عاشق خانم بازیگر فیلم خود شدند

هالیوود هم دنیای بزرگی دارند . در دنیای هالیوود روابط عاشقانه زیادی میان بازیگران هالیوود مقابل هم یا عوامل پشت صحنه فیلم های هالیوود با بازیگران شکل می گیرد.این موضوع برای بیشتر چهره های مشهور هالیوود رخ داده و زندگی بسیاری از افراد شناخته شده سینما را که مرور می کنیم به موارد زیادی از این دست بر می خوریم.

کارگردان های بزرگ و تاریخ ساز سینما هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند. ممکن است اینطور به نظر برسد که روابط عاشقانه و ازدواج های افراد، در جهت کارنامه حرفه ای آن ها، چندان اهمیت ندارد، اما وقتی پشت پرده های زندگی نوابغ سینما را آنالیز می کنیم، به روابط عاشقانه و ازدواج هایی برمی خوریم که حتی برای مدتی باعث اوج و فرود در کارنامه هنری کارگردان ها شده است. گاهی یک عشق کارگردانی را برای مدتی به حاشیه رانده است و زمانی یک ازدواج توانسته به قدرت بازیگری و کارگردانی دو طرف این رابطه یاری های فراوانی کند. در اینجا قرار است به 12 کارگردان بزرگ سینما که عاشق بازیگران زن فیلم های خود شده اند، بپردازیم. فهرست ما براساس تاریخ شکل گیری این روابط مرتب شده است.

1. چارلی چاپلین

کارگردان بزرگ تاریخ سینما که از نظر مقدار معروفیت و محبوبیت و بعلاوه تاریخچه عشق های سینمایی، اولین نفر در فهرست ما محسوب می گردد. چارلی چاپلین بیش از 70 سال به صورت حرفه ای در زمینه سینما و تئاتر فعالیت کرد و شاهکارهایی از خود به جا گذاشت که بسیاری از آنها نتنها در زمان خود، بلکه با گذشت چند دهه، هنوز هم دیدنی و تاثیرگذار هستند. چاپلین در میان روابط احساسی خود هم زندگی پیچیده ای داشت و 4 بار ازدواج کرد که دو رابطه عاشقانه او به واسطه حضور بازیگران زن در فیلم هایش رخ داد. اولین بار در سال 1924 با لیتا گری در طول ساخت فیلم پسر بچه آشنا شد. گری بازیگر اصلی این فیلم بود و چاپلین پیوندی سه سال با او داشت. این ازدواج که در ابتدا با عشق فراوان آغاز شده بود در نهایت به نزاع کشیده شد. بعلاوه اتفاقاتی که در پی برگزاری دادگاه طلاق چارلی چاپلین و لیتا گری در سال 1927 رخ داد، از اولین حاشیه های پررنگ رسانه ای در دنیای هالیوود بود. چاپلین یک بار دیگر در سال 1936 دلبسته بازیگر فیلم مشهورش عصر نو، پائولت گودارد شد. این ازدواج که در نتیجه آن، همکاری مشترک در فیلم دیکتاتور بزرگ را هم به همراه داشت، پس از 6 سال که سال های درخشش گودارد هم محسوب می شد، به سرانجام رسید.

2. بیلی وایلدر

رابطه وایلدر آن قدر مخفیانه بود که عکس دونفره ای ازشان موجود نیست

در میان فهرست ما، لقب کم دوام ترین رابطه شکل گرفته در جلوی دوربین به عشق میان بیلی وایلدر و دوریس داولینگ می رسد. وایلدر از پرکارترین کارگردان های هالیوود در یک قرن اخیر است که قریب به 70 سال فعالیت مستمر در سینما و حوزه نویسندگی داشته. او 15بار نامزد جایزه اسکار شده که از این نظر یکی از رکورداران محسوب می گردد و توانسته در مجموع 6 اسکار دریافت کند. وایلدر در سال 1945 با اینکه هنوز زندگی مشترکش با همسر اول خود ادامه داشت، در حین فیلمبرداری تعطیلات از دست رفته دلباخته داولینگ شد. دوریس و کنستانس دو خواهر تازه وارد به دنیای هالیوود بودند که هر دو همزمان با کارگردان های مشهوری یعنی بیلی وایلدر و الیا کازان وارد رابطه شدند. البته این روابط با اینکه بسیار مخفیانه بود، اما منجر به جدایی وایلدر از همسر اولش شد. با اینهمه پس از مدت کوتاهی، بیلی وایلدر و دوریس داولینگ از یکدیگر جدا شدند و در پی ازدواج با افراد دیگری رفتند.

3. روبرتو روسلینی

یکی از مشهورترین عشق های سینمایی، قرار گیری روبرتو روسلینی مشهور به پدرخوانده موج نوی سینمای ایتالیا در مقابل اینگرید برگمن است. این کارگردان ایتالیایی در ناز و نعمت بزرگ شده بود و تا سال 1950 که چندسالی از آغاز فعالیت حرفه ای اش گذشته بود، دو رابطه جدی را تجربه نموده بود. او در زمان ساخت فیلم استرومبلی با برگمن روبرو شد. بازیگر زیبا و پیروز سوئدی که پیش از طلاق از همسر قبلی و همراه دو بچه عاشق روسلینی شد. این موضوع باعث شد افکار عمومی در مقابل این رابطه جبهه بگیرند و اینگرید برگمن را مورد حمله رسانه ای قراردهند. اما آن دو بلاخره ازدواج کردند و این پیوند 7 سال طول کشید. در این مدت فیلم های مشترکی مثل ترس، اروپا 51 و سفر به ایتالیا هم با همکاری آن ها ساخته شد که البته از نظر منتقدان کیفیت دیگر آثار این دو را نداشت.

4. استنلی کوبریک

کوبریک در هالیوود و میان دوستداران سینما به کارگردانی که توجه ویژه ای به جزییات دارد، مشهور است. او به علت وسواس و فرایند کندی که در فیلم سازی داشت، در طی 48 سال کارگردانی تنها 13 فیلم سینمایی بلند ساخت که البته بیشتر آنها از سوی منتقدان و مخاطب عام بسیار مورد استقبال نهاده شد. استنلی کوبریک در سال 1957 برای فیلم پنجم خود یعنی راه های افتخار به سراغ بازیگری آلمانی به نام کریستین سوزان هارلن رفت. هارلن که پایکوب، نقاش و بازیگر شناخته شده ای در آلمان بود، باید در سکانس سرانجامی فیلم راه های افتخار برای سربازان آلمانی آوازی می خواند. آوازی که علاوه بر ایجاد فضای بسیار احساسی در فیلم، کارگردان را هم تحت تاثیر قرار داد و کوبریک چند ماه پس از سرانجام فیلمبرداری زندگی مشترک خود را با کریستین آغاز کرد. این عشق تا سرانجام زندگی استنلی کوبریک و به مدت 41 سال ادامه پیدا کرد.

5. الیا کازان

بسیاری کازان یونانی الاصل را تاثیرگذارترین کارگردان آمریکایی می دانند. او در 40 سال فعالیت سینمایی خود جوایز متعددی را دریافت کرد که مهم ترین آن ها دو اسکار کارگردانی بود. یکی از نکات مهم کارنامه الیا کازان همکاری های او با مارلون براندو است. اما علاوه بر این بخش حرفه ای زندگی او، کازان یک عشق عجیب سینمایی را هم در سال های فعالیتش تجربه کرد. وقتی سال 1960 در جریان فیلم رود وحشی بارابارا لودن مقابل دوربین کازان نهاده شد، این کارگردان بدون در نظر گرفتن روابط قبلی و 23 سال اختلاف سنی که با لودن داشت، رابطه عاشقانه خود را با او آغاز کرد. آن ها پس از همکاری دوباره در فیلم شکوه علفزار، در سال 1967 ازدواج کردند. اما سرانجام این پیوند تراژدی بود. چون لودن به سرطان پیشرفته مبتلا شد و الیا کازان هم در طی بیماری او روابط سردی با او داشت. ازدواج آنها هم در نهایت با مرگ بارابارا لودن در سال 1980 به سرانجام رسید.

6. استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ همانقدر که در سینما پیروز و پیشرو است و سال ها توانسته موقعیت خود را در میان چهره های برتر سینمای دنیا حفظ کند، در زندگی مشترک خود هم یکی از افراد پیروز هالیوود محسوب می گردد. اسپیلبرگ در زمان ساخت فیلم ایندینا جونز در سال 1984 با همسر اول خود ایمی اروینگ ازدواج کرد. اما در همان زمان وقتی کیت کپشاو در این فیلم جلوی دوربین اسپیلبرگ نهاده شد، او نتوانست علاقه خود را به این بازیگر زن جوان پنهان کند. چهارسال پس از ساخت ایندینا جونز، اسپیلبرگ بلاخره تصمیم گرفت از همسر خود جدا گردد و با کپشاو ازدواج کند. این زندگی مشترک تا امروز و با گذشت 36 سال هنوز ادامه دارد و در فهرست طولانی ترین ازدواج ها میان افراد مشهور هم نهاده شده. خود اسپیلبرگ سال 2008 در مصاحبه ای که درباره قسمت دوم اندینا جونز داشت درباره زندگی مشترکش گفت:زیباترین چیزی که از این فیلم نصیب من شد، همسرم بود. من با کیت آشنا شدم و او زن پیشرو من شد و هنوز به جای مانده.

7. جوئل کوئن

یکی از دوست داشتنی ترین روابط شکل گرفته در مقابل دوربین در دنیای هالیوود، رابطه جوئل کوئن و فرانچز مک دورمانت است. کوئن که همراه برادرش ایتن در سال 1984 ساخت فیلم های بلند سینمایی را آغاز کردند، یکی از مشهورترین کارگردان های سینمای دنیا و بعلاوه از معدود کارگردان هایی هستند که سال ها است به همراه یکدیگر کار می نمایند. جوئل کوئن در جریان ساخت اولین فیلم خود خون ساده، به بازیگر اصلی زن فیلم یعنی مک دورمانت دلباخت. پس از آن این دو به فاصله کوتاهی ازدواج کردند. دورمانت پس از آغاز زندگی مشترکش با جوئل در بیشتر آثار برادران کوئن حضور پیدا کرد و اولین جایزه اسکار خود را هم برای بازی در فیلم فارگو ساخته همسر و برادر همسرش در سال 1996 دریافت کرد. پیوند این دو تا امروز و با گذشت 37 سال همچنان ادامه دارد.

8. مارتین اسکورسیزی

در موارد قبلی عشق روبرتو روسلینی و اینگرید برگمن، یکی از مشهورترین عشق هایی که میان کارگردان و بازیگر در هالیوود تا به امروز رخ داده را مرور کردیم. حاصل این ازدواج سه فرزند بود که یکی از آنها ایزابل روسلینی به صورت حرفه ای بازیگری را دنبال کرد. اما نکته جالب درباره زندگی ایزابل این است که در سال های فعالیت سینمایی خود با دو کارگردان مشهور سینما ازدواج کرد.

اولین کارگردانی که البته بدون قرارگرفتن ایزابل در مقابل دوربینش عاشق او می گردد، مارتین اسکورسیزی، چهره مشهور و پر افتخار هالیوود است. اسکورسیزی که حالا نزدیک به 60 سال از عمر فعالیت حرفه ای اش می گذرد، 5 بار ازدواج نموده و ایزابل روسلینی سومین همسر او بود که تنها سه سال زندگی مشترک آنها ادامه داشت. اما اسکورسیزی ماجرای متفاوتی در روابط عاشقانه سینمایی را هم در زندگی دارد. زمانی که او به همراه وودی آلن و فرانسیس فورد کاپولا در سال 1989 مجموعه فیلم های کوتاهی به نام داستان های نیویورکی را می ساختند، بازیگری به نام ایلیانا داگلاس در مقابل دوربین اسکورسیزی نهاده شد و رابطه عاشقانه ای به مدت سه سال پس از این فیلم به وجود آمد. اما این رابطه با مسائل فراوان به سرانجام رسید و داگلاس در یک افسردگی شدید تا مدتها پس از این رابطه باقی ماند.

9. دیوید لینچ

لینچ دومین کارگردان مشهور هالیوودی بود که به دختر روسلینی و برگمن دل باخت. زمانی که این کارگردان قرار بود در سال 1986 فیلم مخمل آبی را بسازد از ایزابل روسلینی دعوت کرد تا در این فیلم حضور پیداکند. دیود لینچ که به خاطر فیلم های سورئال و تصویرسازی های منحصر به فردش در دنیای سینما مشهور است، در زندگی خصوصی هم روابط پیچیده و عجیبی در زندگی از سرگذرانده. او چهار ازدواج و یک رابطه عاشقانه در زندگی داشته. لینچ هم زمان با همسر دومش مری فیسک با ایزابل روسلینی وارد رابطه شد. این عشق تنها چهارسال ادامه داشت و پس از همکاری مشترک این دو در فیلم از ته دل وحشی که نخل طلای کن را برای لینچ به همراه داشت، برای همواره به سرانجام رسید.

10. جیمز کامرون

این موضوع غیرقابل انکار است که جیمز کامرون یکی از مشهورترین کارگردان های دنیا در عصر حاضر است. اما در کنار کارنامه درخشان و آثار هنری ماندگار، روابط عاشقانه پیچیده با بازیگران فیلم هایش هم به نام او در تاریخچه هالیوود ثبت شده است. کامرون سال 1991 زمانی که ساخت فیلم نابودگر 2؛ روز داوری را آغاز کرد، با همسر خود یعنی کاترین بیگلو در حال گذران زندگی مشترک خود بودند. اما نهاده شدن لیندا همیلتون بازیگر زن اصلی فیلم نابودگر در مقابل دوربین کامرون، باعث شد این کارگردان همسر خود را به خاطر بازیگر فیلمش رها کند.

رابطه کامرون و لیندا همیلتون پس چند سال در 1997 به ازدواج ختم شد. اما آغاز زندگی مشترک قانونی این دو مصادف شد با آغاز فیلمبرداری فیلم تایتانیک. بعدها در منابع خبری هالیوود تعیین شد، اختلافات زیادی میان همیلتون و کامرون وجود داشته و همین موضوع باعث شد جیمز کامرون در خلال فیلمبرداری تایتانیک و در حالی که تنها هشت ماه از آغاز ازدواجش با هملیتون می گذشت، دلبسته سوزی آمیس گردد. آمیس نقش نوه شخصیت رز را در فیلم تایتانیک برعهده داشت که در سکانس های مربوط به زمان حال در مقابل دوربین کامرون قرارگرفته بود. جیمز کامرون در سال 1999 از لیندا همیلتون جدا شد و با سوزی آمیس ازدواج کرد. زندگی مشترک آنها تا امروز ادامه پیدا نموده.

11. ریدلی اسکات

کارگردان فیلم های مشهوری مانند گلادیاتور، هانیبال و مریخی بیش از 14 سال در رابطه عاشقانه با بازیگر زن کاستاریکایی بیشتر فیلم هایش یعنی جیانینا فاسیو بود تا در نهایت در سال 2015 این رابطه به ازدواج ختم و هنوز هم ادامه پیدا نموده است. فاسیو که 22 سال از اسکات کوچکتر است با نقش کوتاهی در فیلم طوفان سفید در سال 1996 برای اولین بار جلوی دوربین ریدلی اسکات قرارگرفت. او بعلاوه در فیلم گلادیاتور نقش همسر راسل کرو بازیگر اصلی این فیلم را برعهده داشت و پس از آن یعنی در سال 2001 و در جریان ساخت فیلم روانشناسانه هانیبال این رابطه عاشقانه شکل جدی تری به خود گرفت و بلاخره علنی شد. این دو پس از این فیلم، در بیش از ده اثر سینمایی دیگر با هم همکاری داشتند.

12. تیم برتون

تیم برتون به واسطه سبک منحصر به فردی که در کارگردانی فیلم ها و ساخت آثار علمی و تخیلی دارد، به یکی از چهره های مهم و تاثیرگذار سینمای هالیوود تبدیل شده است. اما یکی از ویژگی های اخلاقی این کارگردان این است که با افراد خاصی به صورت مداوم همکاری می نماید. مثلا جانی دپ یکی از بازیگرانی اصلی بیشتر آثار او است. اما برتون در سال 2001 پس از یک ازدواج و یک رابطه ناپیروز، در جریان ساخت فیلم سیاره میمون ها با هلنا بونهام کارتر برای اولین بار روبرو شد. در بیشتر منابع خبری نوشته شده که برتون عاشق این زن بازیگر می گردد و تا 13 سال بعد این رابطه عاشقانه ادامه پیدا می نماید. بعلاوه کارتر هم مانند بسیاری از دوستان نزدیک برتون وارد دایره همکاری این کارگردان می گردد و در تمام آثاری که در این دوره به وسیله تیم برتون ساخته شده، مثل چارلی و کارخانه شکلات سازی، سویینی تاد و آلیس در سرزمین عجایب حضور داشته است.

منبع: رکنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1486

به "12 کارگردان که عاشق خانم بازیگر فیلم خود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 کارگردان که عاشق خانم بازیگر فیلم خود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید