حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد

به گزارش مجله سی نوا، تهران (پانا) - رئیس کل سازمان نظام پزشکی معتقد است که آموزش ها در حوزه پزشکان عمومی مناسب نبوده و این همکاران درست به کارگیری نشده اند و به نظرم حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد.

حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد

بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی، محمد رئیس زاده، در نشست با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن پزشکان عمومی کشور، با اشاره به اینکه باید کوشش کنیم برترین خدمات را برای مردم فراهم کنیم، اظهار کرد: باید با رعایت چارچوب ها در نظام سلامت و ایجاد یک قوه عاقله تصمیم درست گرفته و تهدیدهای موجود را تبدیل به فرصت کنیم.

وی با بیان اینکه ضروری است همگرایی، هم افزایی و همدلی را بین خودمان بیشتر کنیم، اضافه کرد: آموزش ها در حوزه پزشکان عمومی مناسب نبوده و این همکاران درست به کارگیری نشده اند و به نظرم حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد.

رئیس زاده ضمن اشاره به این مهم که مسائل این حوزه را پیگیری نموده تا شأن جامعه پزشکان عمومی و معیشت آنها ارتقا پیدا کند، ادامه داد: فرآیند و ساختارهای درمانی را باید اصلاح کنیم و اگر همه دستگاه های سلامت کشور صرفاً مسائل خود را ندیده و به همه مسائل توجه نمایند، قطعاً بسیاری از معضلات پزشکان عمومی نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی توضیح داد: وقتی معضلات و مسائل درونی بین جامعه پزشکی زیاد می گردد از مسائل بیرونی غافل می شویم و در نهایت همه این اتفاقات به ضرر مردم تمام شده و به آنها آسیب خواهد رسید. با این حال، اگر ما دست به دست هم دهیم از این مسائل عبور خواهیم کرد.

رئیس زاده با بیان اینکه به طور حتم به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی پیگیر مسائل همکاران این حوزه خواهم بود، اذعان کرد: برای رفع کردن معضلات پزشکان عمومی وقت خواهم گذاشت تا از هویت و شأن جامعه پزشکان دفاع کنیم و امیدوارم با ارتباط نزدیک بین سازمان و انجمن پزشکان عمومی بتوانیم بسیاری از مسائل مطرح شده را مرتفع کنیم.

فربد رهنما، دبیر انجمن پزشکان عمومی کشور اعلام کرد: پیگیری مطالبات پزشکان عمومی معمولاً راحت تر از پیگیری سایر مطالبات است و با وجود متعدد بودن این امکان وجود دارد که پیگیری مطالبات پزشکان عمومی برای سازمان نظام پزشکی کم هزینه باشد.

وی گفت: مرتفع کردن مسائل پزشکان عمومی، تسریع و تعدیل نماینده راه سازمان است و امیدواریم با پیگیری های ریاست سازمان مسائل یکی پس از دیگری حل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1580

به "حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه پزشکان عمومی احتیاج به یک جراحی بزرگ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید