تامین 90 درصد احتیاج پالت چوبی کشور در گیلان

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل صمت گیلان گفت: بیش از 90 درصد احتیاج پالت چوبی کشور در گیلان تامین می گردد.

تامین 90 درصد احتیاج پالت چوبی کشور در گیلان

تیمور پورحیدری در بازدید از واحدهای صنعتی سلولزی گفت: صنایع و فراوریات چوبی گیلان منطبق با آمایش سرزمین شکل گرفته است و از بسترهای اقلیمی مطلوبی جهت توسعه مصنوعات چوبی برخوردار است.

وی به ظرفیت بالای محصولات چوبی به ویژه پالت سازی در گیلان اشاره نمود و اضافه نمود: با فعالیت بیش از 70 واحد صنعتی پالت سازی به صورت حرفه ای بیش از 90 درصد احتیاج کشور در این زمینه به وسیله کارخانجات گیلان تامین می گردد.

مدیرکل صمت گیلان بعلاوه از فعالیت تنها فراوریکننده تخته های 11 لایه کشور در گیلان اطلاع داد و گفت: در شرکت صنعتی چوب و کاغذ ایران چوکا در یکی از خطوط فراوری آن توانمندی فراوری تخته های 2 میلیمتری سه لایه تا 25 میلیمتری 11 لایه به عنوان تنها کارخانه دارای این تکنولوژی در کشور وجود دارد که به دلیل کمبود مواد اولیه با ظرفیت بسیار اندک فعالیت می نماید.

پورحیدری اندازه ظرفیت خط فراوری تخته های 11 لایه را 6 هزار 400 متر مکعب در سال مطرح نمود و اضافه نمود: بر اساس پیش بینی کارشناسی، ظرفیت مصرف چوب خام این خط فراوریی بیش از 15 هزار متر مکعب درطول سال است که فعلاً تامین مواد اولیه آن با دشواری روبرو شده است.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1799

به "تامین 90 درصد احتیاج پالت چوبی کشور در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 90 درصد احتیاج پالت چوبی کشور در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید