دستگاه های دیالیز خانگی به زودی ساخته می گردد

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/البرز رئیس هیات مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران گفت: برای سال 1401 درحال آماده سازی و ارائه یک تکنولوژی تازه برای اولین بار در ایران هستیم که در جهان وجود ندارد و آن دیالیز در خانه است یعنی بیماران به جای حضور در بخش های دیالیز، در خانه دیالیز می شوند.

دستگاه های دیالیز خانگی به زودی ساخته می گردد

به گزارش خبرنگاران، رامبد حاجی پور گفت: اگر بخواهیم وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشیم باید فراوری کشور را رونق ببخشیم و در راستای تحقق این هدف مجموعه کارخانه های بسیاری به وسیله افراد توانمندی که در چرخه اشتغال هستند راه اندازی شده است.

وی در پاسخ به چگونگی فرایند کاری مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران ادامه داد: هنگامی که فرد در آخرین زمان کارکرد کلیه خود قرار گرفته، مجموعه ما برای درمان او وارد عمل می گردد. همانطور که می دانیم هر انسان می تواند با یک کلیه و در بدترین حالت با 15 درصد کلیه زندگی کند اما هنگامی که به زیر 15 درصد برسد متاسفانه دیگر امکان حیات وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران درخصوص شرایط دیالیز ایران شرح داد: شرایط بیماران دیالیزی درحال رشد است و امروزه ما شاهد حضور 40 هزار بیمار دیالیزی در ایران هستیم که اگر در یک هفته این افراد درمان متوقف گردد از بین می فرایند. با این وجود خداوند را شاکریم که با وجود تمام مسائل تحریم و تحمیل توانستیم درمان دیالیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یک بیمار دیالیزی احتیاجمند درمان به صورت سه بار در هفته یعنی 156 درمان در طول یک سال است و اگر این بیمار هربار چهار ساعت تحت درمان قرار نگیرد از بین می رود.

حاجی پور درخصوص بخش اسمارت مجموعه کنسرسیوم دیالیز توضیح داد: بیمار دیالیزی احتیاجمند یک دستگاه دیالیز، بلاد لاین، محلول دیالیز و پودر بی کربنات است، درهمین راستا بخش اسمارت که وظیفه فراوری درمان بیماران دیالیزی را برعهده دارد هرآنچه که یک فرد دیالیزی برای درمان احتیاج دارد را فراوری می نماید، این صنعت و تکنولوژی تماما در کشور وجود دارد و دیگر وارد نمی گردد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجموعه کنسرسیوم دیالیز هرآنچه که برای درمان دیالیز احتیاج است را فراوری می نماید، ادامه داد: در این مجموعه دستگاه دیالیز، RO، تخت ها، داروهای دیالیز و غیره با هدف عدم وابستگی به کشورهای بیگانه ساخته می گردد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران اظهار کرد: درحال حاضر در ایران حدود 4000 میلیارد تومان هزینه درمان دیالیز است، اما با دستیابی به خودکفایی در این زمینه مبلغی حدود 60 میلیون یورو صرفه جویی ارزی می گردد و نمی گذاریم که ارز از کشورمان خارج گردد و این قضیه باعث افتخار است که در عین بی احتیاجی به کشورهای دیگر، توانایی یاری به سایر کشورها را نیز داریم.

وی ضمن تاکید بر بالا بودن توان علمی مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران، اضافه کرد: برای سال 1401 درحال آماده سازی و ارائه یک تکنولوژی نو برای اولین بار در ایران هستیم که در جهان وجود ندارد و آن دیالیز در خانه است یعنی بیماران به جای حضور در بخش های دیالیز، در خانه با 25 درصد هزینه کمتر دیالیز می شوند که با این کار هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی می گردد.

حاجی پور با اشاره به اینکه درحال حاضر پروژه اضافه کردن خطوط صافی دیالیز کشور در دست اقدام است، مطرح کرد: پروانه این مجموعه حدود چهار و نیم میلیون ظرفیت فراوری دارد، اما می تواند تا شش میلیون نیز فراوری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1678

به "دستگاه های دیالیز خانگی به زودی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های دیالیز خانگی به زودی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید