ابتکار نو یمنی ها برای سرانجام دادن به جنگ

به گزارش مجله سی نوا، معاون وزیر امور خارجه یمن از ابتکار نو صنعاء برای انتها دادن به جنگ یمن اطلاع داد که ائتلاف سعودی از پذیرش آن سر باز زده است.

ابتکار نو یمنی ها برای سرانجام دادن به جنگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (پنجشنبه)، از ابتکار نو صنعاء برای انتها دادن به جنگ یمن اطلاع داد.

معاون وزیر امور خارجه یمن در صفحه شخصی خود در شبکه توئیتر نوشت: از مزدوران خواستیم که برای انتها دادن به تجاوز ها و محاصره، رفتن اشغالگران خارجی و توقف هرگونه مداخله خارجی در امور یمن یک مرام نامه امضاء نمایند و با ضمانت مردم، قبایل یمن و بزرگان آن ها وارد تبادل نظر های برادرانه میان خود شویم؛ اما آن ها رد کردند.

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه اضافه کرد: متأسفانه آن ها یمن را حیاط خلوت خارج می بینند.

این اظهارات در حالی بیان شده است که با وساطت سازمان ملل متحد، آتش بسی دوماهه در یمن جریان دارد. هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در 13 فروردین از شروع آتش بس دوماهه بین طرف های درگیر در یمن اطلاع داده بود و خواهان توقف تمامی عملیات های نظامی در کشور یمن شد.

با این حال، رسانه ها و مقامات یمنی بار ها از نقض آتش بس به وسیله ائتلاف سعودی در بخش های مختلفی از خاک یمن اطلاع داده اند.

در همین ارتباط، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تأکید کرد که کشور های متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش بس منتهی گردد، مانع تراشی می نمایند و در هیچ یک از بند های آن پیشرفتی حاصل نشده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز به تازگی خاطرنشان کرد که به رغم گذشت یک ماه از زمان آتش بس، ولی کشور های عضو ائتلاف سعودی اجازه نداده اند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

بر اساس بند های این توافق، بایست 18 کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده یمن شوند و از طرف دیگر باید هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می گردد. از جمله دیگر بند های این توافق، نشست بین طرف ها برای توافق بر سر گگرددن گذرگاه ها در تعز و دیگر استان ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

اما ائتلاف سعودی با گذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام آتش بس هنوز اجازه فرود هیچ هواپیمایی را به فرودگاه بین المللی صنعاء نداده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1741

به "ابتکار نو یمنی ها برای سرانجام دادن به جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار نو یمنی ها برای سرانجام دادن به جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید