آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد

به گزارش مجله سی نوا، در پی تصمیم آمریکا برای سرانجام دادن به حمایت نظامی از جنگ یمن، این کشور دو معامله فروش مهمات نظامی به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد.

آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد

وب سایت خبری آمریکایی دیفنس نیوز (Defence News) در گزارشی به نقل از منابع آگاه گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست توقف خشونت در یمن، فروش دو سری مهمات جنگی به ریاض را برای مدت نامعلوم به مبلغ 768 میلیون دلار به حالت تعلیق درآورد.

طبق این گزارش، این تعلیق مربوط به دو معامله است؛ معامله نخست که دسامبر 2020 توسط وزارت خارجه آمریکا تأیید شد و شامل فروش 3000 بمب بمب هدایت شونده کوچک GBU-39 شرکت بوئینگ با ارزش کل 290 میلیون دلار است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشت که معامله دوم نیز شامل فروش هفت هزار بمب هوایی دقیق Paveway IV ساخت شرکت ریتون به ارزش 478 میلیون دلار است.

این رسانه در ادامه بعید ندانست که معاملات تسلیحاتی دیگر آمریکا با عربستان نیز در آینده تعلیق یا به طور کلی لغو شود.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت امور خارجه این کشور گفت که آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن خاتمه می دهد.

بایدن در این خصوص گفت: واشنگتن قصد دارد به تلاش های خود جهت حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در این کشور عربی شدت بخشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1129

به "آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید