فرانسه از نخست وزیری سعد حریری حمایت می نماید

به گزارش مجله سی نوا، مذاکرات پارلمانی لبنان درباره تشکیل دولت درحالی طی چند روز آینده برگزار می شوند که هنوز فراکسیون ها با هیچ نامزدی برای پست نخست وزیری توافق نکرده اند و تنها سعد حریری یکه تاز میدان است که بعضی طرف های داخلی و خارجی مخالف او هستند.

فرانسه از نخست وزیری سعد حریری حمایت می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به رغم اینکه نبیه بری، رئیس مجلس لبنان از کوشش های گروه های سیاسی برای بازگرداندن سعد حریری، نخست وزیر سابق کناره گرفته و این مساله موجب توقف کامل مذاکرات شده است، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خواستار برگزاری مذاکرات مجلسی بین روزهای پنج شنبه تا شنبه خواهد شد.

منابعی در کاخ بعبدا اعلام کردند قبل از این موعد فرصت برای توافق وجود دارد اما در صورت عدم توافق رئیس جمهوری به این دعوت پایبند است.

فرانسوی ها بعد از اینکه اطمینان یافتند هیچ نامزد دیگری وجود ندارد مجددا نام سعد حریری را به عنوان تنها نامزد نخست وزیری اعلام نموده اند. آن ها پیش از این خواستار دولت وحدت ملی شدند اما تحت فشار آمریکا منصرف شدند تا خواستار دولت بی طرفی به ریاست نواف سلام شوند. بعد از مخالفت حزب الله و جنبش امل با نواف سلام، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به انتخاب اول خود یعنی حریری بازگشت.

درحالی که ماکرون برای توافق خارجی با بازگشت رئیس جریان المستقبل به نخست وزیری کوشش می نماید عربستان همچنان بر موضعش پافشاری می نماید نه با مخالفت آشکار با حریری بلکه به وسیله تعامل با مساله نامزدی وی به گونه ای که به نظر برسد به ریاض ربطی ندارد. سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال گزینه های مورد نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هستند. مخالفتشان با حریری نیز تنها با اشاره ریاض است همچنین تمایل دارند جریان آزاد ملی دولتی را تحویل بگیرد که به عقیده آن ها بی تردید شکست خواهد خورد و آرزوهای آینده جبران باسیل، رئیس این جریان را به باد دهد. در عین حال جعجع مخالفت بیشتری با نخست وزیری حریری دارد و مانع عظیم همین جاست.

امتناع باسیل از همکاری مجدد با حریری باعث می گردد جامعه مسیحی از او حمایت ننمایند. روز گذشته مذاکرات به وسیله نشست حریری با نجیب میقاتی، فواد السنیوره و تمام سلام، نخست وزیران پیشین شروع شد اما هیچ نتیجه ای نداشت. آن ها قرار است نشست دیگری برگزار نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 804

به "فرانسه از نخست وزیری سعد حریری حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از نخست وزیری سعد حریری حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید