7 توصیه مهم برای سلامت دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی

به گزارش مجله سی نوا، سال تحصیلی تازه فرا می رسد و در پی آن فرا رسیدن ترم پاییز و سرمای هوا زمینه را برای ابتلای دانش آموزان به بیماری ها فراهم می نماید.

7 توصیه مهم برای سلامت دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی

به گزارش الجزیره، با آغاز سال تحصیلی نو احمد ابوالکاس، متخصص بچه ها، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی، توصیه هایی برای محافظت از بچه ها و پیشگیری از ابتلای آن ها به بیماری ها ارائه کرد:

- قاعده اصلی این است که پیشگیری بهتر از درمان است و من به مادران توصیه نمی کنم به وسیله شبکه های اجتماعی ویتامین یا دارویی برای تقویت سیستم ایمنی کودک بخرند، زیرا کیفیت این محصولات را نمی دانیم، بنابراین حتماً با پزشک مشورت نمایند و دارو ها را مستقیماً از داروخانه ها با نسخه پزشک بخرند.

- از والدین می خواهیم روش صحیح شستن دست ها، عطسه ایمن (پوشاندن دهان با بازو یا دستمال کاغذی و سپس انداختن آن در زباله) و روش های نظافت بعد از استفاده از دستشویی را به بچه ها آموزش دهند و آن ها را به این کار ها عادت بدهند. بعلاوه نحوه استفاده از مواد و لوازم بهداشتی را به آن ها آموزش دهید تا این امور در خانه به وضوح نمایان شوند.

- توصیه می کنیم هنگام رفتن به مدرسه، دستمال مرطوب یا استریل نماینده معطر را در کیف کودک قرار دهید و به او آموزش دهید که هر 2 تا 3 ساعت یک بار دست هایش را پاک و استریل کند تا از خود در برابر ویروس ها محافظت کند.

- توصیه می کنیم از غذا های غنی از امگا 3 مانند ماهی، گردو، حبوبات، آووکادو و سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، چغندر، اسفناج، شاهی و جعفری تغذیه کنید، زیرا سرشار از آهن هستند.

- قبل از آغاز دوران مدرسه، توصیه می کنم برای هر کودک معاینات جامع انجام گردد تا اطمینان حاصل گردد که هیچ مسئله ای در شنوایی یا بینایی آن ها وجود ندارد که هنوز کشف نشده باشد. هم چنین لزوم انجام آزمایش خون و اندازه گیری اندازه ویتامین D و B 12، آهن و روی به علت ارتباط آن ها با رشد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن در صورت رفتن کودک به مدرسه برای اولین بار توصیه می گردد.

- از مدیران مدارس می خواهیم در تمام اوقات و در تمام فصول سال بر تهویه کلاس ها و سالن ها اقدام نمایند. هم چنین توصیه می کنیم در صورت مساعد بودن هوا، دروس را در فضای باز ارائه دهند.

- عادت کردن به خوابیدن و بیدار شدن زودهنگام برای بچه ها در تحصیل بسیار مفید است و باعث بهبود سلامت و رشد بدن آن ها می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1950

به "7 توصیه مهم برای سلامت دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 توصیه مهم برای سلامت دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید