5000 کارگر در واحدهای تولیدی لرستان دچار مشکل حقوق معوق شدند

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/لرستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تضعیف جامعه تولید کشور از اهداف استراتژیک دشمن است.

5000 کارگر در واحدهای تولیدی لرستان دچار مشکل حقوق معوق شدند

حاتم شاکرمی امروز در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار کرد: جامعه کارگری همواره از اقشاری هستند که همراه خوبی برای نظام و امام راحل بودند و قبل از همه اقشار جامعه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی وارد عرصه شدند.

وی افزود: در جبهه های جنگ و دفاع مقدس نیز جامعه کارگری یا در خط مقدم بودند و یا در امر رونق تولید تلاش داشتند و کارنامه درخشانی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز جامعه کارگری در صف مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واقع شده است چرا که روش تهاجم دشمن تغییر کرده و به سمت اقتصاد ماست، افزود: چرا که متغیرهای اقتصادی خیلی سریعتر روی کیفیت زندگی مردم تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بخاطر ایجاد تنگناها برای مردم به تحریم اقتصادی روی آوردند و تضعیف جامعه تولید کشور از اهداف استراتژیک دشمن است، گفت: کارفرمایان و جامعه کارگری در مقابل تحریم اقتصادی به عنوان افسران جبهه اقتصاد مقاومتی هستند که با تلاش، اتحاد، انسجام و همدلی از این مقطع عبور خواهند کرد.

شاکرمی درباره اقتصاد لرستان با بیان اینکه در این استان بهره وری در حوزه تولید پایین است، خاطر نشان کرد: یکی از مسائل لرستان در این امر خلاصه شده است و این حوزه منحصرا مربوط به بخش صنعت نیست؛ در بخش صنعت 26 واحد تعطیل و نیمه تعطیل داریم و بیش از 5000 کارگر در این واحدها دچار حقوق معوق شدند و این نشان می دهد که واحد صنعتی در استان با حداقل ترین ظرفیت کار می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سیل امسال از کل کشور 20 میلیارد تومان کالا را جمع آوری کرده و به ستاد استان ارسال کردیم، گفت: در امر اشتغال نیز توانستیم 150میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مازاد بر سهم استان بگیریم و با امضای وزیر به بانکهای استان ابلاغ شد؛ البته از این رقم 50 میلیارد تومان فقط برای مناطق سیل زده است.

شاکرمی با اشاره به اینکه کشاورزی لرستان مبتنی برکشاورزی رودخانه ای است، شرح داد: برخی جاها حوادثی مانند سیل می آید و تبدیل به فرصت می شود؛ بخش کشاورزی استان می توانست سیل را تبدیل به یک فرصت کند.

وی مطرح نمود: امید می رود در حوزه کشاورزی با آموزش ها، حمایت ها و برنامه های راهبردی لرستان را از کشاورزی رودخانه ای نجات دهیم؛ 70 تا 80 درصد معیشت روستاییان متکی به بخش کشاورزی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود: در بخش خدمات و گردشگری در لرستان کارهای خوبی انجام و فرصت های شغلی خوبی ایجاد شده است و البته در دنیا این مهم دارد به سمت خدمات می رود.

شاکرمی با بیان اینکه فرآیند و آینده کار به سرعت در حال تغییر است، گفت: ما هم باید تلاش داشته و همگام با این تغییرات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در لرستان 310 تشکل وجود دارد که 50 مورد آنها کارفرمایی است، گفت: باید به تشکلهای کارگری، به لحاظ کیفی آموزش های لازم را ارائه داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح نمود: قراردادهای موقت اجتناب ناپذیر است و در دنیا هم کار به سمت این مهم می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 388

به "5000 کارگر در واحدهای تولیدی لرستان دچار مشکل حقوق معوق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5000 کارگر در واحدهای تولیدی لرستان دچار مشکل حقوق معوق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید