یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش مجله سی نوا، یک عارضه جانبی مربوط به واکسن های فایزر و مدرنا این است که هر دو می توانند باعث تورم غدد لنفاوی زیر بغل شوند و زنان را مشکوک به ابتلا به سرطان سینه، سرطان خون یا لنفوم نمایند.

یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، پزشکان در آمریکا می گویند: بعضی از زنان این گره های لنفاوی زیر بغل را با توده های سرطانی اشتباه می گیرند و همین امر بسیاری از زنان را به انجام ماموگرافی پیش از موعد، بعد از تزریق واکسن کووید 19 وا داشته است.

در حالی که متخصصان می گویند تورم غدد لنفاوی پس از واکسن بی ضرر بوده و حتی مردان نیز آن را تجربه می کنند اما با این حال پزشکان نگران هستند که این امر باعث ترس بی مورد در زنان گردد.

علاوه بر این، از آنجا که این غدد لنفاوی متورم می توانند در ماموگرافی خود را نشان دهند، ممکن است باعث ایجاد پاسخ مثبت کاذب شده و احتیاج به آزمایش های غیرضروری بیشتر را افزایش دهند.

بنابر گزارش سایت تخصصی وب ام دی، به گفته متخصصان عظیم شدن غدد لنفاوی زیر بغل در جمعیت واکسینه شده بسیار غیرمعمول است و تا به امروز فقط در 0.2 تا 0.4 درصد از این افراد مشاهده شده است.

کارشناسان اکنون از زنان می خواهند که حداقل یک ماه پس از واکسیناسیون، ماموگرافی خود را به تاخیر بیاندازند و در مواقع ضروری با پزشک خود مشورت نموده و در صورت مشاهده سایر علائم جدی تر مرتبط با سرطان اقدام به انجام سایر آزمایشات ضروری کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1147

به "یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید