یک ایتالیایی نامزد ریاست مجلس اروپا شد

به گزارش مجله سی نوا، حزب راست میانه روی مردم اروپا (EPP) آنتونیو تایانی ایتالیایی را به عنوان کاندیدایش برای ریاست مجلس اروپا و جانشینی مارتین شولتز آلمانی در این سمت معرفی کرد.

یک ایتالیایی نامزد ریاست مجلس اروپا شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تورهای ارزان قیمت ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیشتر مارتین شولتز سوسیالیست در ماه ژانویه اعلام نموده بود که از ریاست مجلس اروپا استعفا خواهد داد.

تایانی که 63 سال دارد و از سال 2010 تا 2014 کمیسیونر صنعت اروپا تحت ریاست خوزه مانوئل باروسو بر کمیسیون اروپا بود سه شنبه در جریان یک نشست حزبش در استراسبورگ به عنوان کاندیدای ریاست مجلس اروپا انتخاب شد.

علاوه بر تایانی سه نماینده دیگر مجلس اروپا از سه حزب کاندیدای این سمت در انتخابات مقدماتی هستند. اینها شامل آلن لاماسور، وزیر سابق فرانسوی، میرید مک گینس، زن ایرلندی و آلوژ پیترله اسلوونیایی هستند.

مانفرد وبر، رهبر حزب مردم اروپا بعد از رای گیری در این حزب گفت: آنتونیو تایانی، با تجربه هایش یک عامل پیوند میان نیروهای سیاسی در داخل خانه ما و صدای قدرتمندی در مقابل خارج خواهد بود.

شولتز در تاریخ 24 نوامبر گفت که قصد کناره گیری از مجلس اروپا را دارد تا خودش را بعد از پنج سال ریاست بر مجلس اروپا وقف سیاست آلمان کند.

کاندیدای حزب EPP روی کاغذ شانسی جدی برای تبدیل شدن به رئیس بعدی مجلس اروپا دارد چرا که حزبش بیشتر کرسی های این مجلس را در اختیار دارد اما به نظر می رسد در انتخابات مربوط به این سمت در 17 ژانویه رقابت شدیدتر از چیزی که تصور می شد، خواهد بود.

سوسیال دموکرات ها که دومین گروه بزرگ مجلس اروپا هستند هشدار داده اند انحصار حزب EPP را که اعضایش ریاست دو نهاد مهم دیگر اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون اروپا (ژان کلود یونکر) و شورای اروپا (دونالد تاسک) را هم در اختیار دارند، نخواهند پذیرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 303

به "یک ایتالیایی نامزد ریاست مجلس اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایتالیایی نامزد ریاست مجلس اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید