یادبودهای ملت رنگین کمان

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/خراسان رضوی آفریقای جنوبی کشوری در جنوب قاره آفریقا است که به سبب تنوع نژادی موجود در آن دارای فرهنگی جذاب، خاص و متفاوت است و به همین دلیل به ملت رنگین کمان نیز شهرت دارد. این فرهنگ عجیب و متفاوت باعث می گردد عده زیادی از گردشگران، کشور آفریقا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب و غذاها و صنایع دستی منحصربه فرد این کشور را به یادگار از فرهنگ آفریقای جنوبی به عنوان سوغات با خود همراه نمایند. از این رو در ادامه با تعدادی از سوغات این کشور آشنا می شویم.

یادبودهای ملت رنگین کمان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

سکه های طلا

ژوهانسبورگ عظیمترین شهر کشور آفریقا است و این شهر را با نام شهر طلا می شناسند. این شهر روی منابع عظیم و بی نظیری از فلز ارزشمند طلا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که طلا یکی از مهمترین دلایل مهاجرت مردم به این منطقه بوده. سکه های ماندلا و کروگرراند جزو سکه های طلای رایج در این کشور است که در فروشگاه های متعددی در سراسر شهر به فروش می رسند.

الماس

عظیمترین الماس خالص دنیا الماس کولینان در منطقه ای نزدیک به ژوهانسبورگ کشف شده و در حال حاضر بخشی از تاج سلطنتی بریتانیا است. شاید اطلاع از این واقعیت افرادی که به این منطقه سفر می نمایند را تشویق کند تکه ای از این سنگ ارزشمند را به عنوان سوغاتی گران بها به خانه ببرند اما برای این کار تنها باید به یکی از فروشگاه های طلا و جواهر این کشور سر زده و زیورآلاتی که برای تزیین آن ها از الماس استفاده شده، مراجعه نمایند.

تانزانیت

در کنار الماس، تانزانیت یکی دیگر از سنگ های گران بهایی است که تنها منبع آن آفریقای جنوبی است. این سنگ هزاران بار از الماس کمیاب تر بوده و به رنگ آبی تیره وجود دارد که برای تزئین جواهرات فوق العاده مناسب و زیبا است.

بیلتانگ

بیلتانگ احتمالا یکی از محبوب ترین اسنک ها در آفریقای جنوبی است. این اسنک در واقع گوشت طعم دار شده و خشک شده است که هواداران زیادی در آفریقای جنوبی دارد و یک خوراکی محبوب است که به راحتی در همه فروشگاه ها پیدا می گردد. این اسنک با طعم های مختلفی از جمله چاتنی و چیلی عرضه می گردد.

چای رویبوس

رویبوس در واقع چای نیست بلکه نوعی دمنوش است که با برگ های گیاه رویبوس تهیه می گردد. این گیاه تنها در یک منطقه از آفریقای جنوبی پیدا می گردد و سوغاتی مخصوص این کشور است. این چای بدون کافئین و بسیار خوشمزه و خوشبو است. لازم به ذکر است که این چای امروزه به دنیا صادر می گردد و به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی اش شهرت فراوانی دارد.

ادویه جات

کشوری مانند آفریقای جنوبی با فرهنگ متفاوت و طبیعت متمایز، طبیعتا باید ادویه های شگفت انگیزی نیز داشته باشد. به طور کلی ادویه جات در سراسر آفریقای جنوبی وجود دارد و از جمله سوغاتی های این کشور محسوب می گردد، اما بهترین کیفیت ادویه را دوربان در آفریقای جنوبی دارد. دوربان یکی از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی است و به ادویه های خوش عطر و بو شهرت دارد.

ماسک های آفریقایی

ماسک های آفریقایی نمادی از فرهنگ این کشور هستند؛ این ماسک ها برای مراسم و تشریفات مختلف در بخشی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا به کار می فرایند و از ویژگی های فرهنگ سنتی این مردمان بوده و از ضروریات مراسم و آیین های آن ها به شمار می فرایند. ماسک ها معمولا معنایی معنوی و مذهبی دارند و از آن ها در آیین های پایکوبی، رویدادهای اجتماعی و مراسم مذهبی استفاده می گردد.

منبت کاری قبیله ای روی چوب

منبت کاری روی چوب یکی از هنرهایی است که اهالی بومی آفریقای جنوبی به آن توجه ویژه ای داشته اند. این آثار تنوع قابل توجهی دارند و به شکل تندیس های کوچک تا مجسمه های عظیم و ماسک های سنتی عرضه می شوند.

زیورآلات آفریقایی

زیورآلات آفریقایی به طور گسترده ای در تمام قبایل استفاده و در واقع بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور محسوب می شوند. اشکال هنری نیز مانند زیورآلات، یکی از محصولات محبوب گردشگران و بومی های کشور آفریقا به حساب می آید. این سرگرمی خلاقانه از مناطق روستایی نشأت گرفته و پس از مدتی به یک تجارت محبوب برای افراد و هنرمندان تبدیل شده است. این صنایع دستی با اشکال مختلف گل، حیوانات عجیب و غریب، اسباب بازی و ... تنها در آفریقای جنوبی یافت می شوند.

تخم شترمرغ

تخم های شترمرغ تزئینی یکی از خاص ترین وسایل دکوری و سوغاتی های این کشور است؛ این تخم شترمرغ ها به زیبایی با نقش و نگارهای آفریقایی و طلا و جواهرات تزئین می شوند.

پارچه های Shwe Shwe

پارچه های Shwe shwe نوعی پارچه نخی رنگارنگ است که طرح های سنتی روی آن ها چاپ می گردد. از این پارچه معمولا برای تهیه دامن و پوشش هایی برای سر استفاده می نمایند. طراحان و برندهای داخلی، از این پارچه های رنگارنگ و زیبا برای تهیه لباس های مدرن نیز استفاده می نمایند و در واقع طرح های سنتی را با مد روز، ترکیب نموده اند.

سپر زولو

یکی از ابزارهای سنتی قبایل بومی آفریقا، نوعی سپر است که معمولا آن را با پوست حیوانات می سازند و با مهره های رنگی تزئین می نمایند. سپرهای زولو هنوز هم در شهر برای فروش عرضه می شوند و همچنین برای مصارف تزئینی و به عنوان سوغات، در اندازه های کوچکتر از اندازه واقعی در بازار برای فروش وجود دارند.

منبع:

theculturetrip.com

www.gpsmycity.com

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1212

به "یادبودهای ملت رنگین کمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادبودهای ملت رنگین کمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید