نکات ضروری پیش از سفر به ایتالیا (تور ارزان ایتالیا)

به گزارش مجله سی نوا، ایتالیا یکی از کشور های مجذوب نماینده اروپا است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می نمایند. برای آنکه در این کشور سفری خاطره انگیز داشته باشید، احتیاج است تا مواردی را بدانید پس تا انتهای این سفر مجازی خبرنگاران همراه ما باشید تا به بعضی از سوالات مهم شما پاسخ بدهیم. در اینجا به 17 نکته ضروری می پردازم تا اگر روزی نه چندان دور به این کشور سفر کردید، لحظات بهتری را در آن سپری کنید.

نکات ضروری پیش از سفر به ایتالیا (تور ارزان ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

یادگیری کلمات پرکاربرد ایتالیایی

برای سفر به کشوری که فرهنگ و زبان مردم آن با زبان و فرهنگ شما فرق دارد، یادگیری جملات کاربردی امری ضروریست که در لحظات پیش بینی نشده به شما یاری خواهد نمود. یادگیری عباراتی مانند هدایت برای مسیریابی، پرسش درباره قیمت چیزی، شیوه صحیح عذرخواهی و بیان حساسیت های غذایی و دارویی در زمان شرایط نا مناسب جسمی بسیار مفید خواهد بود؛ اگرچه بیشتر شهر های بزرگ گردشگری در ایتالیا انگلیسی زبانان زیادی دارند باز خوب است که این عبارا پرکاربرد را یاد بگیرید. از قلم نیاندازید که اگر تور ایتالیا را خریداری نموده و به قصد گردش و سرگرمی به این کشور می روید، همواره رعایت تواضع، ادب و مهربانی در هر کشوری با هر فرهنگی مورد پسند است.

دزدی در ایتالیا

معمولا بیشتر افراد در سفر به کشوری تازه، به خوبی از اموال خود مراقبت می نماید اما نکته قابل توجه این است که جیب بر ها افراد حرفه ای هستند و با لباسی آراسته و رفتار موجهی ظاهر می شوند که این رفتار شرایط را برای شما سخت خواهد نمود. بهتر است از کیف زیپ دار بهره ببرید و در حین حرکت در مسیر های شلوغ حتما در حفظ لوازم شخصی خود دقت کنید و دست خود را روی آن ها نگه دارید. زمانی که مشغول خرید در یک فروشگاه هستید متاسفانه تمرکزی بر روی کیف و سایر لوازم شخصی خود ندارید و این افراد در کمال آرامش به لوازمتان نزدیک می شوند و به راحتی و در کمال تعجب صاحب آن ها می شوند، پس در ایتالیا مراقب دزدان باشید.

آداب معاشرت در ایتالیا

در سفر به ایتالیا نباید فقط نگران جیب بر ها باشید. صمیمی و محبت آمیز رفتار کردن با افراد مختلف ویژگی اخلاقی بسیار خوبیست اما باید مراقب رفتار طرف مقابل خود باشید و مطلع باشید که خیلی از افراد با رفتار های ساده و کلیشه ای یا حتی غیر عادی و کولیانه صاحب اشیای دیگران شدند. افرادی هم که در خیابان گدایی می نمایند نیز قشر حساس و قابل توجهی هستند. به عنوان یک گردشگر بهتر است مودبانه فاصله خود را با دیگران حفظ کنید و محکم و بدون حرف زدن از کنار افراد مشکوک عبور کنید. در این کشور بسیاری از آفریقایی ها برای امرار معاش خود کالا های مختلفی مانند بسته های دستمال کاغذی، فندک و دسته برای عکاسی سلفی و ... می فروشند و حتی ممکن است آن ها دستبند یا جواهرات ساده ای بصورت رایگان به شما هدیه بدهند و از پس گرفتن آن ها امتناع می نمایند و اگر شما این هدیه را رایگان دریافت کنید مورد آزار و اذیت قرار می گیرید. در واقع آن ها با این رفتار از یک سیاست پیروی می نمایند و شما را تحت فشار قرار می دهند و با کلاهبرداری از شما پول می گیرند و تا زمانی که این هزینه را پرداخت نکنید شما را رها نمی نمایند.

اسپرسوی ایتالیایی

روش های زیادی برای سفارش قهوه در ایتالیا وجود دارد. اینکه شما از چه راهی قهوه را سفارش دهید تفاوتی ایجاد نمی نماید؛ بلکه نکته قابل توجه این است که همچنان اسپرسو بیشترین متقاضی را در این کشور دارد. مردم این کشور عادت دارند یک شات اسپرسو (caffè normale) را از پیشخوان مغازه دریافت نمایند و در مسیر خود آن را میل نمایند. جالب است که در ایتالیا هیچ کافه یا مغازه ای بعد از ساعت 11:30کاپوچینو سرو نمی نماید و این نوشیدنی فقط در زمان صبحانه سرو می گردد. اگر شما یک شات دوبل سفارش بدهید در واقع دو شات اسپرسو یا یک شات اسپرسو لانگو دریافت خواهید کرد و به آن ها مانند محصول کافه لاته از شرکت کافی شاپ های زنجیره ای استارباکس، طعم دهنده ای اضافه نمی گردد.

خرید بلیط اتوبوس و قطار در ایتالیا

برای سوار شدن به قطار، اتوبوس یا تراموا تنها داشتن بلیط کافی نیست و باید در جایگاه های مخصوص بلیط خود را نزد مسئولان اعتبار سنجی کنید تا آن ها مطمئن شوند که از بلیط خود تنها یک بار استفاده می کنید. در ایتالیا شرکت های حمل و نقل عمومی گردشگرانی را غافلگیر می نمایند که از قوانین مطلعی ندارند زیرا هیچ علائمی نصب نشده است و تنها خود ایتالیایی ها از این قوانین اطلاع دارند. حتما دقت کنید که اگر بلیط معتبر به همراه نداشته باشید شما را از اتوبوس پیاده خواهند کرد و باید سندی را امضا کنید یا پول نقد به عنوان جریمه پرداخت نمایید. جالب است بدانید شما می توانید بلیط های مورد احتیاج خود را به صورت غیرحضوری بخرید و آنها به آدرس محل استقرار شما فرستاده خواهد شد و تنها احتیاج است که شما بلیط خود را تایید و رسیدی را امضا کنید.

خرید برند های جعلی ایتالیایی

ایتالیا با برند های مشهوری چون پرادا (Prada)، گوچی (Gucci) و دولچه گابانا (Dolce & Gabbana) شناخته می گردد. خرید سوغات ایتالیایی بسیار مجذوب کننده و شگفت انگیز است مخصوصا اگر بتوانید نمونه ای از یک برند فوق العاده را با تقریبا نیمی از قیمت واقعی آن بخرید. در این کشور دست فروش های زیادی وجود دارد که کیف هایی با برند های جعلی را می فروشند؛ در صورتی که عملی غیر قانونی محسوب می گردد. بسیاری از دست فروش ها کیف های خود را بر روی بازوانشان حمل می نمایند یا آن ها را با یک ملافه سفید می پوشانند تا زمانی که پلیس در نزدیکی آن ها بود بتوانند به سرعت فرار نمایند. در فلورانس (Florence) نیز این مشکل وجود دارد که برای حل آن از پلیس های مخفی در بازار ها و جاذبه های گردشگری استفاده می گردد و مردم با این حقیقت کنار آمده اند زیرا آن ها امنیت مالی را به حس ترحم نسبت به این دست فروشان ترجیح می دهند.

عبور از خیابان های ایتالیا

رانندگان ایتالیایی ممکن است بسیار بی رحمانه رانندگی نمایند و امکان بازگشت به محل اقامتتان را از شما سلب نمایند؛ بعلاوه شهر رم (Rome) به داشتن ترافیک های سنگین و تهدید خطر برای عابران پیاده مشهور است و در واقع افراد با ماشین هایی برخورد می نمایند که خود را از توقف و رعایت حق تقدم عابران منع می نمایند. باید بدانید که همه شهر های ایتالیا مانند رم نیستند و با رعایت احتیاط و دقت می توانید با کمال آرامش از خیابان عبور کنید.

کفش مناسب راز موفقیت ایتالیایی ها

بیشتر خیابان های ایتالیا سنگ فرش است و پیاده رو های نا هموار و باریک و چاله های زیادی دارد. پس برای آنکه هنگام قدم زدن دچار مشکل نشوید و در کمال آرامش و آسایش به مسیر خود ادامه دهید حتما کفش راحت و سبک به پا کنید در غیر اینصورت باید برای ادامه مسیر از اسکوتر یا اتومبیل بهره ببرید. اگر در انتخاب کفش مناسب تردید دارید پس پیشنهاد می کنم از چاک تیلور (Chuck Taylors) و استن اسمیت آدیداس (Stan Smith Adidas) بهره ببرید که بسیار هوادار دارند. هرگز از صندل های ساحلی استفاده نکنید زیرا بسیار لیز و خطرناک هستند و بند های شل آن ها نمی تواند به خوبی از پاهای شما محافظت کند و هر لحظه ممکن است خطر شکستگی یا ضرب دیدگی در کمین شما باشد.

تبدیل ارز در ایتالیا

نکته ای که تمام مسافران باید آن را بدانند این است که هنگامی که به فرودگاه رسیدید از میز تبدیل ارز عبور نموده و برای دریافت ارز محلی مستقیما به سمت دستگاه خودپرداز که در ایتالیا به بانکومات (Bancomat) معروف است، حرکت کنید. در واقع با این کار از پرداخت اضافی هزینه های تبدیل ارز خودداری خواهید کرد. همواره در نگهداری پول خود نهایت دقت را به کار ببرید و در هنگام سفر آن ها را در چندین مکان امن جاساز کنید. بیشتر مکان های ایتالیا مانند زمان های گذشته پول نقد را ترجیح می دهند و بیشتر مکان ها پرداخت هزینه های ناچیز را از طریق کارت اعتباری می پذیرند.

تفاوت شمال و جنوب ایتالیا

بسیاری از گردشگران این نکته مهم را نمی دانند که ایتالیا هم مانند هر کشوری بسته به جغرافیای خود مردمی با سبک زندگی متفاوت و فرهنگ گوناگون دارد. ساکنان ایتالیای شمالی یقه هایی شیک، مدرن و به رنگ سفید دارند و ساکنان ایتالیای جنوبی یقه هایی سنتی و به رنگ آبی دارند. شاید این توضیحات مختصر بنظر برسد اما در بیشتر موارد به شما یاری خواهد کرد و متوجه خواهید شد. غذا و ذهنیت ساکنان هر منطقه فرق دارد. جالب است بدانید که شهر های شمال ایتالیا از نظر دولت عملکرد بهتری دارند و شهر های جنوبی ایتالیا از ذهنیت آرامی برخوردار هستند البته ساکنان این دو منطقه با هم رقایت دارند و اگر به منطقه ها مختلف ایتالیا سفر کنید به سرعت متوجه این تفاوت ها می شوید. رم یکی از شهر های بزرگ ایتالیا است که به عنوان ایتالیای مرکزی محسوب می گردد.

تعویض غذا در رستوران های ایتالیا

شما با درخواست تغییر چیزی در لیست سفارش های خود کار همه کارکنان را سخت خواهید کرد و به نظر آن ها با این کار به سرآشپز نیز اهانت خواهید کرد. غذا در ایتالیا بسایار جدی گرفته می گردد و قرار نیست نغییری در آن ایجاد گردد. اگر به مواد غذایی خاصی آلرژی دارید به پیش خدمت اطلاع دهید تا شما را در انتخاب هدایت نمایند. شما آنقدر حق ندارید که یک غذای مخصوص متناسب با ضاعقه شخصی خود از آشپزخانه ایتالیایی درخواست کنید بلکه نباید امکان تجربه ضاعقه های تازه را از خود سلب کنید.

انتظار خدمات شگفت انگیز را نداشته باشید

ایتالیایی ها مانند آمریکایی ها فرهنگ بالایی ندارند و تنها در منطقه ها گردشگری سیر فرهنگ این کشور به اوج خود می رسد که امری کاملا طبیعی ست. در حقیقت خدمتکاران کار های خود را به نحو احسن انجام می دهند و احتیاجی به تقلید از رفتار خدمتکاران آمریکایی ندارند زیرا از نظر ایتالیایی ها رفتار آن ها بیش از مقدار سطح بالا و جعلی و حتی کمی هم آزار دهنده است. ایتالیایی ها از وعده های غذایی طولانی لذت می برند. شاید بهتر باشد برای میل کردن غذای خود نسبت به وعده های همیشگی زمان طولانی تری را صرف کنید یا حتی اگر عجله دارید می توانید این موضوع را به پیش خدمت یادآور شوید. عادت خاص مردم این کشور شاید کمی متفاوت باشد اما سرسوزنی از مهمان نوازی آن ها کم نمی نماید.

رانندگی بد ایتالیایی ها

ترافیک و عبور زیاد عابران از سطح خیابان فرهنگی جا افتاده و عادتی پیش پا افتاده است. خطوط رنگ آمیزی شده در جاده به عنوان یک پیشنهاد برای نظم در تردد اتومبیل ها بکار می رود در حقیقت اغلب اوقات اتومبیل های کوچک ایتالیایی در هر فضایی از جاده در حال حرکت هستند. با وجود آنکه قوانین هدایت و رانندگی وجود دارد اما بعضی از آن ها جدی گرفته نمی گردد. در این کشور سبقت از سمت راست ممنوع است و اسکوتر ها تنها باید در مسیر های کناری جاده حرکت نمایند و مانع تردد اتومبیل ها نشوند که از جمله قوانینی هستند که همه مردم در آن توافق دارند و در رعایت آن کوشا هستند. بعضی قوانین هم به شخص راننده بستگی دارد برای مثال ایتالیایی ها بوق زدن را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط دوست دارند و براساس ذهنیت شخص راننده این امکان می تواند فراهم گردد یا اینکه صورت نپذیرد. اگر در ایتالیا اتومبیل اجاره کردید حتما مراقب باشید و در رعایت قوانین کوشا باشید.

سیگار کشیدن در ایتالیا

در این کشور هیچ قانونی برای منع مصرف سیگار در مکان های عمومی وجود ندارد اگرچه مصرف سیگار در فضا های بسته با برخورد اطرافیان روبرو می گردد؛ اگر شما سیگاری هستید تقریبا در هر مکانی احساس راحتی می کنید و اگر فردی غیر سیگاری هستید پس در هر لحظه آماده استشمام دود سیگار افرادی که از کنارتان رد می شوند، باشید.

دردسر سلبریتی ها در ایتالیا

در رستوران های ایتالیا قبل سفارش هر چیزی حتما منو را آنالیز کنید زیرا امکان دارد غذایی مانند یک پیتزا در بعضی منطقه ها چند یورو برای شما بیشتر هزینه کند. شاید این اتفاق خوشایند نباشد اما در بعضی از منطقه ها گردشگری این کشور رخ می دهد زیرا بیشتر مکان های ایتالیا به مشاغل کوچکی اختصاص داده شده است؛ بنابراین فصول پیک گردشگری برای آن ها مهم است. ممکن است که در منو یک قیمت ببینید و در فاکتور نهایی با قیمت متفاوتی رو به رو شوید پس بعد از سفارش هزینه را دوباره با پیشخدمت چک کنید.

از کنار دیدنی ها خرید نکنید

در تمام شهر های گردشگری دنیا در منطقه ها اصلی گردشگری قیمت ها بالا و کیفیت پایین است پس برای خرید و صرف غذا سعی کنید از جاذبه های اصلی دور شوید. در واقع با این انتخاب خود نه تنها غذای بهتری صرف می کنید و خرید عاقلانه تری دارید بلکه تجربه ای متفاوت از فرهنگ مردم این کشور نیز بدست خواهید آورد.

فراوانی حشره در ایتالیا

در بسیاری از منطقه ها ایتالیا پشه های زیادی وجود دارد. اگر به این موجودات حساسیت دارید پس ممکن است در فصل تابستان با لکه های قرمز بزرگی در سراسر بدن خود روبرو شوید پس آینده نگری کنید و مقداری دفع نماینده با خود به همراه داشته باشید.

صف های نامنظم ایتالیایی ها

تفاوت فاحش فرهنگ ایتالیایی ها با سایر فرهنگ ها این است که مردم این کشور هرگز یک صف منظم برای انتظار تشکیل نمی دهند و بصورت گروهی می ایستند. در حقیقت اگر حواستان را جمع نکنید به راحتی جای اصلی خود را از دست می دهید و هرگز متوجه نخواهید شد. این اتفاق بار ها در صف قطار، فروشگاه، فرودگاه و خرید قهوه اتفاق افتاده است. سعی کنید شکیبا باشید و از حفظ جای اصلی خود نترسید.خبرنگاران

ممنون از شما همراهان همیشگی خبرنگاران که در تمامی سفر های مجازی من را همیاری می کنید و با نظرات خود به ما انرژی می دهید.

منبع: فاینداتور
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1839

به "نکات ضروری پیش از سفر به ایتالیا (تور ارزان ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری پیش از سفر به ایتالیا (تور ارزان ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید