گوشت قرمز و خطر سرطان

به گزارش مجله سی نوا، اگر شما هرروز گوشت گاو، گوساله، یا گوسفند بخورید، احتمال آن که به سرطان رودۀ بزرگ مبتلا شوید دو و نیم برابر بیش تر از کسی است که کم تر از ماهی یک بار از این غذاها استفاده می نماید. این مطلب نتیجۀ مطاله ای است که بر

گوشت قرمز و خطر سرطان

مترجم: زهرا راهنمایی منش

منبع:راسخون

اگر شما هرروز گوشت گاو، گوساله، یا گوسفند بخورید، احتمال آن که به سرطان رودۀ بزرگ مبتلا شوید دو و نیم برابر بیش تر از کسی است که کم تر از ماهی یک بار از این غذاها استفاده می نماید. این مطلب نتیجۀ مطاله ای است که بر روی حدود 89000 زن در ایالات متحده انجام گرفته و خلاصۀ آن در یکی از شماره های مجلۀ پزشکی نیواینگلند به چاپ رسیده است.

در این تحقیق تعیین شد که دو نوع چربی با سرطان رودۀ بزرگ رابطۀ مستقیم دارند: یکی چربی های اشباع و دیگر چربی های غیراشباع تک ظرفیتی. خطر ابتلا در زنانی که بیش ترین چربی حیوانی را مصرف می کردند تقریبا دو برابر کسانی بود که حتی المقدور از آن استفاده نمی کردند. ضمناً، معمولا کسانی که بیش ترین چربی را می خوردند، کم تر از همه از غذاهای الیاف دار استفاده می کردند، و این خود، خطر ابتلا به سرطان رودۀ بزرگ را افزایش می داد. در این تحقیق، رابطه ای بین چربی های لبنی و سرطان رودۀ بزرگ مشاهده نشد.

کسی نمی داند که چرا گوشت قرمز این خطر را افزایش می دهد، اما پژوهش هایی که در حیوانات صورت گرفته است نشان می دهد که اسیدهای صفراوی، که برای یاری به هضم گوشت چرب ترشح می شوند، سرطان زا هستند.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1487

به "گوشت قرمز و خطر سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت قرمز و خطر سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید