وحشت برلین از وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در آلمان

به گزارش مجله سی نوا، مقام های امنیتی آلمان درباره وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در این کشور هشدار داده و وزیر کشور آلمان گفته است که هر لحظه باید انتظار وقوع حمله تروریستی را داشت.

وحشت برلین از وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در آلمان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه راینیشن پست آلمان، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان بعد از حمله تروریستی وین درباره اتخاذ تصمیمات سریع و عمل گرایی در واکنش به این حمله تروریستی هشدار داده و در سخنانی در مجلس آلمان گفت: بیشتر این مسئله مهم است که قوانین فعلی رایج به صورت مداوم اعمال گردد.

وی همچنین شرایط خطر در آلمان را همچنان بالا ارزیابی نموده و گفت: در هر زمان باید انتظار حملات تروریستی در کشور را داشت.

زیهوفر مبارزه با تروریسم را نیازمند همکاری در اروپا و در سطح بین الملل دانسته و گفت: این مسئله باید یک موضوع مهم مطرح در ملاقات وزرای کشور اروپایی که 13 نوامبر برگزار می گردد باشد.

وزیر کشور آلمان همچنین از ارتباطاتی بین حمله تروریستی وین و جمهوری فدرال آلمان خبر داده و تاکید نمود: مبارزه ما علیه تروریسم علیه اسلام نیست، بلکه علیه افراط گرایی خشن متعصبانه است.

معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان هم درباره داشتن سوء ظن عمومی به همه مسلمانان هشدار داده است.

رئیس فراکسیون حزب چپ مجلس آلمان هم با اشاره به حمله تروریستی اخیر داعش به دانشگاهی در پایتخت افغانستان گفته است: هر حمله تروریستی و هر قتلی وحشتناک و تکان دهنده است صرف نظر از اینکه کجا اتفاق می افتد.

وزیر داخلی ایالات تورینگن آلمان هم بعد از حملات تروریستی اخیر در اروپا از احتمال شکل گیری موج جدیدی از ترور در اروپا سخن گفته و تاکید نمود که هم احتمال اقدامات مشابه وجود دارد و هم شکل گیری یک استراتژی مزورانه.

سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان هم خواهان تقویت نهادهای امنیتی در آلمان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

معاون فراکسیون حزب سبز مجلس آلمان هم اعلام نموده است: پوپولیسم، تحریک، اسلام هراسی و نژادپرستی نه تنها غیر انسانی است بلکه یک رویکرد امنیتی وحشتناک است که برای همه ما خطرناک است.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان هم خطر تروریسم افراطی در کشور را همچنان بالا دانسته و گفته است: هر روز باید انتظار یک حمله تروریستی در آلمان را داشته باشیم.

توماس هالدنوانگ، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان (سازمان حفاظت از قانون اساسی) از نهادهای امنیتی این کشور خواست که بیدار باشند.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین شرایط تهدید در کشور را بدون تغییر ارزیابی نموده و گفت: من همیشه در چند سال گذشته گفته ام که تهدیدهای ناشی از تروریسم اسلامی افراطی همچنان بالا است و ما باید هر روز انتظار یک حمله تروریستی در کشور را داشته باشیم.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان در این کشور در حال حاضر 615 عنصر خطر اسلام گرای افراطی تحت نظر نهادهای امنیتی قرار دارند. علاوه بر این 521 فرد مرتبط هم وجود دارند که هنوز به مرحله تبدیل شدن به عناصر خطر نرسیده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در آلمان به کسانی عناصر خطر گفته می گردد که انتظار ارتکاب به اقدامات تروریستی از طرف آن ها می رود.

دوشنبه شب وین پایتخت اتریش هدف حملات فردی مهاجم نهاده شد به طوری که علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی شد. اتریش برای اولین بار در دهه های گذشته چنین حمله ای را تجربه نموده است. در این حمله تروریستی 4 نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی در اتریش را بر عهده گرفت.

پیش از این هم دو حمله تروریستی در فرانسه به وقوع پیوست. اوایل اکتبر امسال میلادی در درسدن آلمان هم دو جهانگرد با چاقو هدف حمله نهاده شدند و یکی از آن ها کشته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 932

به "وحشت برلین از وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت برلین از وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید