موسوی: وزرای خارجه اتریش و هلند ابتدای هفته آینده به تهران می آیند

به گزارش مجله سی نوا، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که وزرای خارجه اتریش و هلند ابتدای هفته آینده به تهران سفر می نمایند.

موسوی: وزرای خارجه اتریش و هلند ابتدای هفته آینده به تهران می آیند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام خبر سفر استف بلاک و آلکساندر شالنبرگ وزرای امور خارجه هلند و اتریش به تهران در ابتدای هفته آینده گفت: در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر آنالیز روابط دوجانبه و گفتگو در مورد مهمترین مسائل بین المللی و منطقه ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا به وسیله مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می گردد، تاکید خواهد شد.

لازم به ذکر است، استف بلاک وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند به منظور مذاکره پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین المللی قرار است دوم و سوم اسفند ماه (آدینه و شنبه) به تهران بیاید.

وزیر خارجه هلند در این سفر با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و علاوه بر آن با حسن روحانی رئیس جمهور نیز دیدار خواهد نمود.

ظریف و همتای هلندی مهر ماه امسال (1398) در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز دیدار و گفتگو نموده بودند.

سیخرید کاخ وزیر خارجه پیشین هلند دوم اسفند ماه 1396 در سفر به تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار نموده بود.

آلکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش نیز بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین گفته که متعاقب دیدار با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده (سوم و چهارم اسفند) راهی تهران می گردد تا پیغام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 392

به "موسوی: وزرای خارجه اتریش و هلند ابتدای هفته آینده به تهران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: وزرای خارجه اتریش و هلند ابتدای هفته آینده به تهران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید