تور ایتالیا: روزشمار: 6 اسفند؛ کارناوال ورونا ایتالیا

به گزارش مجله سی نوا، کارناوال ورونا ایتالیا یکی از مهم ترین و قدیمی ترین رویدادهای کشور ایتالیا است که هر سال در چنین روزی در شهر ورونای ایتالیا برگزار می گردد.

تور ایتالیا: روزشمار: 6 اسفند؛ کارناوال ورونا ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ورونا شهری است در شمال ایتالیا، ناحیه ونتو کنار رود آدیگه که موقعیت سوق الجیشی آن بین ونیز و میلان و بعلاوه گذرگاه برنر که ارتباط دهنده اروپای مرکزی با ایتالیاست، آن را به مرکز مهم تجاری و راه آهن تبدیل نموده است. این شهر تا سال 89 قبل از میلاد متعلق به رومیان بوده است.

در سده پنجم اقوام وحشی ژرمنی این شهر را به یک دژ نظامی تبدیل کردند، تا اینکه در قرن 12 به یک شهر آزاد تبدیل شد. اوج پیشرفت سیاسی و هنری شهر در سده چهاردهم بود که به وسیله ونیز فتح شده بود. این شهر تا سال 1797 یکی از ایالات ونیز به شمار می رفت تا اینکه به وسیله قوای ناپلئون فتح شد. در سده نوزدهم ورونا به اشغال اتریشی ها عایدی تا اینکه در سال 1866 قسمتی از پادشاهی ایتالیا شد.

بیشتر ساکنین این شهر در کارناوال ورونا که یکی از مهم ترین و قدیمی ترین رویدادهای کشور ایتالیا است،شرکت می نمایند. این کارناوال که عمیقاً به محله ها و ساکنین این شهر که این رویداد را مهم ترین رویداد سال می دانند، مربوط می شود.

این جشن که به طور سنتی به عنوان جشن نوکی معروف است به افتخار غذای محلی ویژه نوکی برگزار می شد. نوکی غذای ساده ای است که از آرد و سیب زمینی درست می شود و تنها غذایی بوده که در طول مدت دوران قحطی و جنگ، کشاورزان فقیر استطاعت تامین آن را داشتند. اما امروزه این غذا، غذای محبوب و مرسوم محلی این کشور به شمار می آید و بر اساس دستورات آشپزی متنوع و مختلفی پخته می شود.

کارناوال ورونا ایتالیا، سنت دیرینه ای را حفظ می نماید که به سال 1531 باز می شود. امروزه بازدیدنمایندگانی که برای شرکت در این کارناوال به شهر ورونا سفر می نمایند، همچنان می توانند شاهد عناصر این تاریخ منحصر به فرد در رژه محلی این کارناوال باشند. پس از گذشت قرن ها، هر آدینه پیش از ایام روزه داری در میدان قصر سلطنتی سنت زنو، درست مقابل کلیسای جامع این شهر به مردم نوکی تعارف می شود. همان مکانی که رژه کارناوال هم در همان روز از آنجا در Corso Porta Nuova شروع می شود و در کل قسمت مرکز شهر ادامه می یابد.

هر یک از جایگاه های سیار حاضر در این رژه، نماینده یکی از محله های شهر ورونا به شمار می آید و به ازای هر شهر خارج از ورونا یا کشور خارجی که در این ضیافت شرکت می نمایند، به تعداد این جایگاه های سیار افزوده می شود. رژه های خیابانی، غذاهای با کیفیت و لذیذ، هنوز پس از گذشت 500 سال از قدمت این کارناوال در ورونا عرضه می شود.

تاریخچه کارناوال ورونا

کارناوال ورونا ایتالیا سنت دیرینه ای را حفظ می نماید که به سال 1531 بر می شود. در آن سال به خاطر ذخیره مواد غذایی، قیمت غلات و حبوبات گران شد، مردم فقیر خصوصاً آنهایی که در نزدیکی کلیسای جامع سن زنو زندگی می کردند، با قحطی و گرسنگی شدیدی روبرو شدند. توماس دا ویکو، نجیب زاده ای ثروتمند تصمیم گرفت تا پول زیادی را در این راه وقف کند تا آنها بتوانند آرد بخرند و نوکی درست نمایند؛ کوفته های کوچکی که در آن موقع، غذای اصلی مردم فقیر بود. علاوه بر این، او کاری کرد تا هر سال در آخرین آدینه برگزاری این کارناوال، بین مردم منطقه سن زنو، نوکی و نوشیدنی پخش شود. امروزه، نوکی آدینه، رویداد کلیدی کارناوال ورونا ایتالیا محسوب می شود.

رژه با ماسک و جایگاه های سیار تمثیلی به وسیله پدر نوکی رهبری می شود و در کل در مرکز تاریخی شهر ورونا ادامه می یابد و در مقابل کلیسای سن زنو به خاتمه می رسد؛ جایی که می توانید در آن مزه نوکی سنتی را با سس گوجه امتحان کنید.

ماسک های سنتی بسیاری در این رژه مورد استفاده قرار می گیرد که به انتقاد و تمسخر دربار اتریش می پردازند، اما مشهورترین آنها پدر نوکی است. پدر نوکی، پادشاه کارناوال ورونا ایتالیا و قدیمی ترین ماسک ایتالیا و اروپا محسوب می شود و هر سال فقط یک نفر اجازه دارد این ماسک را به چهره بزند. این فرد خوش اقبال پس از مبارزات رقابتی شدید به طور دموکراتیک به وسیله تمام ساکنین این شهر انتخاب می شود، و او با عصای سلطنتی (چنگالی چوبی با یک نوکی بزرگ بر سر آن) و لباس سلطنتی و دربار سلطنتی خود در هر یک از رویدادهای کارناوال شرکت می نماید.

محل برگزاری کارناوال ورونا

در همین روز:

  • مرسوم شدن تقویم به وسیله پاپ گریگوری سیزدهم (1582 میلادی)
  • نبرد کرنال، پیروزی ارتش ایران و تصرف هندوستان (1739 میلادی)
  • روز ملی استونی
  • کارناوال ریو
  • جشنواره بین المللی بازی کن فرانسه
منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / ilikevents.com
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1597

به "تور ایتالیا: روزشمار: 6 اسفند؛ کارناوال ورونا ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: روزشمار: 6 اسفند؛ کارناوال ورونا ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید