هیچ ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکردیم

به گزارش مجله سی نوا، یک عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم گفت که جنبش انصارالله تا کنون هیچ گونه ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکرده است.

هیچ ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکردیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، یک عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که جنبش انصارالله یمن تا کنون هیچ ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکرده است.

محمد علی الحوثی در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم اضافه کرد که در صورت دریافت چنین ابتکاری آن را بررسی کرده و پاسخ خواهند داد.

این مقام یمنی در پاسخ به سوالی پیرامون مخالفت انصارالله با ابتکار عربستان برای آتش بس در یمن گفت: هنگامی می توانیم بگوییم با ابتکار عربستان مخالفت کردیم که چیزی به صورت مکتوب دریافت کرده باشیم اما این اتفاق نیفتاده و این حدیث نانوشته است.

وی اضافه کرد: اگر عربستان درباره این ابتکار جدی است باید تدابیر حقیقی اتخاذ کند که با عدم معامله جانب انسانی با هرگونه ابعاد دیگر از جمله نظامی و غیره آغاز می شود.

الحوثی با اعلام اینکه سعودی ها افکار عمومی را گمراه می کنند، ادامه داد: قانون بین المللی اجازه استفاده از محاصره به عنوان سلاح را نمی دهد اما آنها اینکار را می کنند و بجای جرم شمردن محاصره از ابتکاری حرف می زنند که ما تا کنون به صورت رسمی آن را دریافت نکردیم و جامعه بین المللی برای آنها کف می زند.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: علیرغم اینکه به شهادت جامعه بین المللی یمن از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می برد آنها در خصوص معامله برای ورود نفت و دارو و غیره به یمن با ما بحث می کنند، آیا این حقارت نیست؟

الحوثی اضافه کرد: با دست کشیدن از مزدوران خود و توقف جنگ ما را مقابل جهان خجالت زده کنید و ثابت کنید که ما مردم صلح نیستیم و شما مردم صلح هستید. به این صورت ثابت می کنید که ابتکارتان جدی است.

وی درباره ارتباط جنبش انصارالله با ایران هم گفت: ما نمی پذیریم که دنباله روی کسی باشیم. اگر آنها سند راهکار جامعی را که ارائه داده ایم با ما امضا کنند برای جهان روشن می شود که آیا ما تصمیم خود را از تهران می گیریم و یا تصمیم ما در دست خود ما است.

الحوثی در بخشی دیگر از سخنانش از آشتی کشورهای عربی خلیج فارس استقبال کرد و خواستار اتحاد اعراب شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1208

به "هیچ ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ ابتکار صلحی از عربستان دریافت نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید