نیکی هیلی خواهان بیدار شدن آمریکایی ها در مقابل چین شد

به گزارش مجله سی نوا، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از آمریکایی ها خواست در مواجهه با تهدید تبدیل شدن چین به قدرت برتر دنیا در حالی که این کشور ممکن است از همه گیری کووید-19 برای گسترش نفوذش در میان کشورهای دنیا استفاده کند، بیدار شوند.

نیکی هیلی خواهان بیدار شدن آمریکایی ها در مقابل چین شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامهای آمریکایی اغلب چین را متهم به داشتن برنامه هایی برای سرنگون کردن صندلی برتر آمریکا در عرصه دنیای نموده اند. تنشها بین دو کشور در چند سال گذشته وجود داشته اند و با همه گیری ویروس کووید 19 همچنان که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی مسئول بودن چین در شیوع آن شده، به میزان چشمگیری افزایش پیدا نموده اند.

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه ای با فاکس نیوز به خبرنگاران مساله انتقادهایی که به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تعطیل کردن سفرهای مرتبط با چین ضمناً شیوع کروناویروس جدید در اوایل امسال میلادی وارد شد را یادآوری نموده و گفت: من فکر می کنم همه آنچه که شما باید انجام دهید این است که نگاهی به چند ماه قبل کنید، زمانی که جو بایدن گفت چین رقیبی برای ما نیست و احتیاج نیست ما درباره آنها نگران باشیم. من فکر می کنم کافی است به نانسی پلوسی در چایناتاون نگاه کنید که می گفت ما نژادپرست هستیم و واکنش اغراق آمیز داریم.

او تاکید نمود که تهدید ادعایی چین در قبال امنیت اقتصادی آمریکا و قدرت بین المللی فزاینده آن احتیاجمند توجه تصمیم گیران کشور است.

هیلی اظهار کرد: مساله این است که آمریکا باید بیدار گردد. این چیز کوچکی نیست. چین مدتی طولانی خواهان تسلط پیدا کردن بر دنیا بوده است. آنها می خواهند آمریکا را به زیر بکشند و این کار را تقریبا با کروناویروس انجام دادند.

هیلی در ادامه گفت: آنچه که ما باید انجام دهیم این است که بفهمیم باید دست از حرف زدن درباره چین برداریم و باید کاری درباره چین انجام دهیم. آنها کوشش دارند بروند و از ماهواره های ما جاسوسی نمایند و در جهت تقویت ارتش خود کوشش می نمایند.

وی اضافه نمود: آنها بزرگترین سوء استفاده گران حقوق بشر هستند. آنها کوشش دارند ارتباطات را کنترل نمایند. آنها در انتخابات مداخله می نمایند. ما باید دست از حرف زدن درباره چین برداریم و آغاز به انجام کاری درباره آن کنیم و این اتفاق رخ نداده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1046

به "نیکی هیلی خواهان بیدار شدن آمریکایی ها در مقابل چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکی هیلی خواهان بیدار شدن آمریکایی ها در مقابل چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید