نمایش آثار موزه های خصوصی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

به گزارش مجله سی نوا، مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: مجموعه داران و موزه داران بخش خصوصی استان با شرکت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس به نمایش بخشی از اشیا و آثار مجموعه های خود می پردازند.

نمایش آثار موزه های خصوصی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد مهدی نجفی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: برای اولین بار است که موزه داران بخش خصوصی در چنین نمایشگاهی در این سطح حضور می یابند.

او ادامه داد: موزه ها و مجموعه ها و به ویژه موزه های خصوصی یکی از زیر ساخت های مهم گردشگری جهان محسوب می گردد و بسیاری از موزه های کشورهای اروپایی و غربی سالانه پذیرای تعداد قابل توجهی از گردشگران سراسر جهان هستند.

نجفی با بیان اینکه موزه ها مهم ترین و موثرترین بنگاه های فرهنگی و مالی کشورهای توسعه یافته هستند که سهم قابل توجهی از گردشگران را به خود اختصاص داده اند، اضافه نمود: بعضی از موزه های مهم جهان در طی سال، پذیرای بیش از 7میلیون نفر بازدید نماینده هستند که بیش از 60 درصد آن ها را گردشگران ورودی تشکیل می دهند.

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با تاکید بر اینکه تعداد و تنوع موزه ها یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار گردشگری و سرمایه عظیم ملی هر جامعه ای محسوب می شوند، اضافه نمود: به همین لحاظ، رشد قابل توجه موزه ها و به خصوص موزه های بخش خصوصی استان در سالیان اخیر، یادآور پتانسیل نهفته گردشگری است که در صورت توجه بیش از پیش متولی امر و با فراهم کردن زمینه حضور آنها در سطح نمایشگاه های ملی و بین المللی، می توانند سهم عمده ای در جذب گردشگر ایفا نمایند.

نجفی از حضور شش موزه و مجموعه دار مجاز بخش خصوصی استان در نمایشگاه بین المللی پارس اطلاع داد و توضیح داد: گام نخست در زمینه خروج از ایستایی به پویایی این موزه ها برداشته شده است و امیدواریم با حمایت های معنوی دستگاه های متولی، این بخش بتواند راه حضور پر رنگ و نقش ارزنده خود را در سطح نمایشگاه های بزرگ جهانی به عهده بگیرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 247

به "نمایش آثار موزه های خصوصی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار موزه های خصوصی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید