نصب دستگاه پت اسکن 12 میلیارد تومانی در مهرانه زنجان

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: ششمین دستگاه پت اسکن کشور با هزینه دولتی 12 میلیارد تومانی در انجمن خیریه مهرانه زنجان در حال نصب است.

نصب دستگاه پت اسکن 12 میلیارد تومانی در مهرانه زنجان

اصغر وثوق شامگاه دیروز (7 آبان ماه) در نشست خبری اظهار کرد: انجمن خیریه مهرانه زنجان قبل از شیوع بیماری کرونا برای اینکه ارتباط خود را با جامعه قطع نکند، اقدام به برگزاری همایش و حضور در مجالس مختلف و نیز ارائه گزارش عملکرد می کرد اما در دوران شیوع کرونا این اقدامات ممکن نیست.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، یاری رسانی به بیماران مبتلا به سرطان تغییری ننموده و می توان گفت حتی در این شرایط عقب گرد نیز ننموده ایم، اضافه نمود: در این دوران یاری های مردمی به لحاظ مالی کم نشده ولی مسائل عدیده ای با گران شدن قیمت دارو برای بیماران به وجود آمده است.

این مسئول با اشاره به چهار برابر شدن هزینه داروی بیماران مبتلا به سرطان و افزایش 70 درصدی یاری های مردمی در دوران کرونا، توضیح داد: در اردیبهشت ماه پارسال 400 میلیون تومان پول دارو داده شده و این رقم در شهریورماه سال جاری به یک میلیارد و 620 میلیون تومان رسیده است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان، از نصب دستگاه پت اسکن در این انجمن اطلاع داد و گفت: این دستگاه ششمین دستگاه موجود در کشور بوده و هزینه دولتی این دستگاه حدود 12 میلیارد تومان بود که 6 میلیارد تومان از منابع مهرانه و 6 میلیارد تومان نیز از بانک رفاه تسهیلات اخذ شده که باید تا اواسط سال آینده پرداخت گردد.

وثوق در رابطه با کاهش آمار مبتلایان به سرطان در سال گذشته نسبت به سال 98، اظهار کرد: با کار چهار ساله با 150 خیر در مورد پیشگیری از ابتلا به سرطان در دوران قبل از کرونا، آمار بیماران پارسال نسبت به سال 98 کاهش پیدا نموده است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره عکس تصویر امید اطلاع داد و در مورد اهداف این جشنواره، اضافه نمود: شناساندن این انجمن و حمایت از بیماران تحت حمایت مهرانه، حفظ قوام خانواده های بیماران مبتلا به سرطان و نیز استفاده از توان فرهنگی عکاسان استان برای معرفی ظرفیت های مهرانه، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است تا بتوانیم بیماران مبتلا به سرطان را مدیریت نموده و در بین هنرمندان، جریان حمایت از بیماران را جاری و ساری کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تا به امروز 10 هزار پرونده مبتلایان به سرطان در انجمن خیریه مهرانه استان زنجان تشکیل شده است، توضیح داد: رویکرد جشنواره عکس تصویر امید، سرطان انتها زندگی نیست، است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه اعلام نمود: آورده جشنواره عکس تصویر امید به چند بیمار دارای شرایط اورژانسی اهدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1526

به "نصب دستگاه پت اسکن 12 میلیارد تومانی در مهرانه زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب دستگاه پت اسکن 12 میلیارد تومانی در مهرانه زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید