موج جدید حمله جنگنده&zwnjهای سعودی به یمن، اطمینان گریفیتس از حصول توافق آتش بس

به گزارش مجله سی نوا، خبرگزاری خبرنگاران- منابع امنیتی یمن از 14 حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته به چهار استان این کشور خبر دادند.

موج جدید حمله جنگنده&zwnjهای سعودی به یمن، اطمینان گریفیتس از حصول توافق آتش بس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سبانت، ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته 14 بار به استان های الحدیده، عمران، مارب و صعده حمله هوایی انجام داده است.

یک منبع امنیتی یمن در این باره به این خبرگزاری گفت که جنگنده های ائتلاف سعودی دیروز (شنبه) یک بار به شهرستان اللحیه در استان الحدیده حمله کردند.

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی سعودی در ادامه حملات دیروز خود منطقه القهر در شهرستان مرزی باقم در استان صعده را بمباران کرد که در پی آن چند غیرنظامی از جمله یک زن زخمی شدند.

جنگنده های سعودی همچنین سه بار منطقه الجبل الاسود و یک نهاد دولتی در شهرستان حرف سفیان در استان عمران را هدف قرار دادند.

در استان مارب نیز ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته، هشت بار شهرستان مدغل را هدف قرار دادند.

تاسیسات حیاتی عربستان در تیررس حملات انصارالله

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هشدار داد همه تاسیسات حیاتی ازجمله تاسیسات نفتی، فرودگاه ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارند.

محمد البختی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت: اقدام انگلیس در استقرار نیرو هایی برای حفاظت از سواحل عربستان، اوضاع را تغییر نمی دهد و تاثیری نخواهد داشت زیرا انگلیس و آمریکا در اصل بخشی از تهاجم علیه یمن هستند.

البخیتی به شرکت های نفتی خارجی درباره باقی ماندن در عربستان و نیز به کشتی ها درباره پهلو دریافت در بنادر این کشور، هشدار داد و گفت: همه تاسیسات در عربستان، اهداف مشروعی برای حملات ما هستند.

وی اضافه نمود: عربستان درک می نماید که موازنه قدرت تا حد زیادی به نفع یمن و به ضرر کشور های متجاوز است. توانایی های موشکی و هوایی ما پیشرفت زیادی نموده است. پیشروی میدانی هم ادامه دارد. نیرو های یمنی به عربستان هشدار دادند که همه تاسیسات نفتی حیاتی این کشور و نیز بنادر و فرودگاه های آن به هدف نظامی برای نیروی موشکی یمن تبدیل شده است و از این تربیون به شرکت های نفتی خارجی هشدار می دهیم که باید عربستان را ترک نمایند و همین طور به شرکت های تجاری درباره نزدیک شدن به بندر عربستان هشدار می دهیم.

تشدید درگیری ها بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن

منابع یمنی از تشدید درگیری ها بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن و کشته شدن پنج نفر از جمله دو فرمانده متحد وابسته به امارات خبر دادند.

گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات بیان کرد که شب گذشته در معرض حملات هوایی در استان أبین واقع در جنوب یمن قرار گرفته است.

محمد النقیب سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن گفت که پایگاه های این گروه در أبین در معرض حمله پهپادی قرار گرفته است.

طبق گزارش وبگاه المشهد الیمنی، النقیب نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی را به دست داشتن در این حمله متهم و تهدید کرد که پاسخ این حملات را خواهند داد و نیروهای هادی بهای این تشدید حملات را پرداخت خواهد نمود.

پیشتر شورای انتقالی جنوب یمن از کشته شدن سرهنگ عوض السعدی فرمانده عملیات نیروهای پشتیبانی وابسته به این گروه و چهار نفر از همراهان او در نتیجه حمله توپخانه ای نیروهای هادی در استان أبین خبر داده بود.

یک منبع میدانی گفت که نیروهای هادی پایگاه های نیروهای جنوبی در جبهه الطریه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن السعدی و همراهان او کشته شدند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی یمن در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوبی در جبهه الطریه در منطقه خنفر شرقی شهر زنجبار (مرکز استان أبین) درگیر شده و به سمت یکدیگر آتش گگرددند.

به گفته این منبع در حملات توپخانه ای دو طرف سرهنگ عوض السعدی فرمانده تیپ پشتیبانی و عبدالمجید بن شجاع فرمانده تیپ الحمایه و سه نیروی وابسته به شورای انتقالی جنوبی کشته شدند.

اطمینان گریفیتس از حصول توافق آتش بس

فرستاده ویژه سازمان ملل بیان کرد، در صورت نشستن طرف های یمنی بر سر یک میز طی هفته های آینده اطمینان دارد که بر سر آتش بس توافق حاصل می گردد.

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بیان کرد، اگر بتواند طرف های درگیر در یمن را طی هفته های آینده بر سر یک میز بنشاند بر سر آتش بس به توافق خواند رسید و یمن به سمت صلح خواهد رفت.

بر اساس گزارش وبگاه الیمن الان، گریفیتس ضمن ابراز اطمینان از این موضوع، تأکید کرد، زمان خاتمه جنگ یمن فرا رسیده است.

وی اضافه نمود، مسئله ای که اکنون وجود دارد، این است که به خاطر شیوع کرونا، مذاکرات از راه دور انجام می گردد، به ناچار ابتدا با یک طرف مذاکره گردد و پس از حصول راه چاره، این موضوع به طرف مقابل منتقل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1022

به "موج جدید حمله جنگنده&zwnjهای سعودی به یمن، اطمینان گریفیتس از حصول توافق آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج جدید حمله جنگنده&zwnjهای سعودی به یمن، اطمینان گریفیتس از حصول توافق آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید