مهار پروتئین، روش درمانی ژاپنی ها برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله سی نوا، یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می گوید ممکن است علائم شدید ذات الریه ناشی از ویروس کرونا به وسیله مهار عملکرد پروتئین های معینی که به سیستم ایمنی مرتبط هستند قابل درمان باشند.

مهار پروتئین، روش درمانی ژاپنی ها برای مقابله با کرونا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

تلویزیون دولتی چین، محققان این تیم که راهنمایی آن را هیرانو توشیو رئیس موسسه ملی کوانتوم و علوم و فناوری رادیولوژی و پروفسور موراکامی ماسا آکی از دانشگاه هوکایدو بطور مشترک بر عهده دارند می گویند سلول های بدن انسان که به این ویروس آلوده می شوند، ساز و کاری را در سیستم ایمنی به راه می اندازند که باعث فراوری مقادیر زیادی از اینترلوکین-6 و دیگر پروتئین ها می شود این امر منجر به بروز علائم حاد تنفسی می شود.

این گروه می گوید چنین علائم شدیدی ممکن است با مهار ساز و کاری که اینترلوکین-6 در آنها دخیل است قابل درمان باشند.

دارویی که این ساز و کار را مهار می نماید در حال حاضر بطور گسترده ای در درمان ورم روماتیسمی مفاصل و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های داروسازی می گویند برای آنالیز اینکه آیا این دارو در مقابل علائم ویروس کرونا موثر است یا خیر، در حال اجرا یک مطالعه بالینی هستند.

ژاپن پیش از این از آزمایش دارویی برای درمان کرونا به نام آویگان خبر داده بود گزارش تلویزیون ژاپن حاکی است این کشور و ترکیه بر اساس تحقیقاتی که در سال 1998 میلادی روی داروها انجام داده اند در حال استفاده از دارویی به نام آویگان یا فاوی پیراویر هستند.

این در شرایطی است که هیچکدام از داروهایی که کشورهای مختلف مدعی تاثیرات فراوان آن برای درمان کرونا شده اند نتوانسته اند باعث ریشه کنی این ویروس شوند که صدها هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و هر روز هم بر شمار آنها افزوده می شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز آدینه در سراسر دنیا، به دو میلیون و 250 هزار نفر رسیده که 154 هزار و 276 تن آنها فوت شده و 572 هزار و 100 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.

در ژاپن نیز تا کنون 9 هزار و 787 تن به بیماری کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان هم به 190 تن و شمار بهبود یافتگان نیز به 935 نفر افزایش یافته است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 599

به "مهار پروتئین، روش درمانی ژاپنی ها برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار پروتئین، روش درمانی ژاپنی ها برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید