جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید

به گزارش مجله سی نوا، جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی با حضور دکتر بهمن میرزایی عضو ایرانی این کمیسیون در جریان رقابت های جهانی کشتی در کشور قزاقستان برگزار گردید.

جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی روز پنج شنبه 28 شهریور با هماهنگی اتحادیه جهانی کشتی در حاشیه مسابقات جهانی کشتی در شهر نور سلطان قزاقستان در سالن کنفرانس دانشگاه اوراسیای این شهر و در حضور آقای لالوویچ رئیس اتحادیه و چند نفر از نواب رئیس از جمله آخروجان روزیف از ازبکستان، دولت تورلیخانف رئیس شورای کشتی آسیا و رئیس کمیسیون علمی، میخائیل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه به اضافه اعضا از جمله دکتر بهمن میرزایی از ایران، بارنا از مجارستان، بارباس از یونان، کربی دبیر کمیسیون از آمریکا، پودلیوایف از روسیه، ساویر از فرانسه، تسکیر از ترکیه، تنومن از آلمان، بابیچ از کرواسی و چند عضو افتخاری دیگر برگزار گردید.

بهمن میرزایی نماینده ایران درباره مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: در بخش اعضای افتخاری از بخش ورزش یونسکو آقای کیم حضور داشتند. گروه ایشان به دنبال این است که نسبت ارائه گزارشی در مورد ورزش های مبارزه ای، که کشتی هم جزو آن محسوب می گردد به یونسکو اقدام کند و به دنبال این بودند که تعاملات بین اتحادیه جهانی کشتی و سازمان یونسکو را در این خصوص افزایش دهند. دیگر عضو افتخاری این جلسه کانر مولای از کانادا بودند که گزارشی در مورد یک پروژه بین المللی در مورد ریشه ها و تاریخچه ورزش کشتی به صورت مطالعه آزمایشی در دو کشور مغولستان و فنلاند ارائه کردند. همچنین در سرانجام این گزارش مقرر شد که کشور بعدی مورد مطالعه در این زمینه ایران باشد. در ادامه این جلسه که با خوش آمد گویی لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی همراه بود. وی بر اهمیت برگزاری منظم جلسات کمیسیون و پیگیری فعالیت های علمی آن تاکید داشت. یکی از آیتم های مهم این جلسه، پروسه وزن کشی در کشتی بود و گزارش اجمالی و بازخوردی که کشور های مختلف در این زمینه داشتند ارائه شد. بازخورد کلی از این که وزن کشی صبح روز مسابقه انجام گردد مثبت است و کشورها گزارش نموده اند این مدل وزن کشی باعث شده سلامت کشتی گیران کمتر به خطر بیافتد. نکته مهم این بحث این بود که آیا وزن کشی در دو روز باشد یا خیر و این موضوعی است که سال بعد از المپیک توکیو چالش هایی را به همراه خواهد داشت. در این مورد قرار بر این شد نظرات و پیشنهادات و نقدها جمع آوری و تصمیم گیری نهایی انجام گردد.

وی اضافه نمود: آیتم بعدی گزارشی بود که درخصوص یک کنفرانس بین المللی در یونان که در ماه می سال جاری داشتیم با عنوان Science and Olympics Wrestling (علم و کشتی المپیکی) که در آنجا بنده و تعداد دیگر از دوستان از جمله آقای کربی، آقای بارباس و دیگران سخرانی داشتیم به اتحادیه جهانی ارائه شد و تاکید شد بر برگزاری سمینار هایی از این دست بود، زیرا گزارش های آن مستقیما به IOC (کمیته بین المللی المپیک) ارسال می گردد و کمیته بین المللی المپیک تمام فعالیت های مربوط به المپیک را رصد می نماید.

میرزایی در مورد گزارش خود در این کمیسیون توضیح داد: گزارش بنده طرح استعدادیابی در کشتی بود. با توجه به تصویب این طرح با اتفاق آرای اعضای کمیسیون، پیشنهاد اولیه یا پروپزال علمی آن را به اتحادیه جهانی خواهیم داد و قرار شد به محض اینکه بودجه آن توسط اتحادیه جهانی کشتی تصویب گردد، امور عملیاتی آن تعریف و در کشور های مختلف به اجرا در آید. روند استعداد یابی در کشور های مختلف متفاوت است و در کشور هایی که صاحب کشتی هستند یک اصطلاحی داریم به عنوانmass participation (مشارکت گسترده) یعنی عده زیادی به سالن های ورزشی مراجعه می نمایند و کمبود کشتی گیر وجود ندارد. در مقایسه با کشوری که تعداد کمی کشتی گیر دارد و آن وقت بخواهید استعداد را پیدا کنید روند فرق می نماید. این استعداد ها از چند منظر قابل شناسایی هستند، یک منظر آنتروپومتریک (پیکر شناسی) و فیزیولوژیک است. مدل های دیگری هم وجود دارد. در بعضی از کشور ها نیز اصلا مدلی وجود ندارد و یا مدل های چشمی استعدادیابی صورت می گیرد یعنی هر کس عملکرد بهتری داشت استعداد نامیده می گردد. اینها مواردی بود که جزئیاتش به طور کامل مورد بحث نهاده شد و به تصویب کمیسیون رسید و قرار شد بعد از اینکه اتحادیه جهانی بودجه لازم را تصویب کند پروپوزال ارائه گردد. در مرحله بعد کشور ها منطقه بندی شده و عملیات اجرایی شروع گردد.

وی در مورد اهم گزارش های سایر اعضا اظهار کرد: یک گزارش جامعی را آقای دوکماناک از صربستان که از اعضای کمیته تکنیکال اتحادیه جهانی هستند ارائه کردند. این گزارش در مورد سیستم رنکینگ ورزشکاران بود. در واقع یک بررسی آماری بر روی امتیازات رد و بدل شده در سال گذشته و مقایسه آن با سال های قبل بود و چنین نتیجه گرفتند که سیستم رنکینگ ورزشکاران منجر به این شده که امتیازات بیشتری در کشتی ها رد و بدل گردد.

عضو ایرانی کمسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی در سرانجام اضافه نمود: همچنین کتاب کشتی منتشر شده که فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک روسیه آن را به چاپ رسانده اند در آن جا معرفی گردید. این کتاب مشتمل بر 12 فصل است که کشور های آلمان، روسیه، آمریکا، ایران، یونان و ازبکستان مشارکت در چاپ این کتاب داشتند. فصل سوم این کتاب مربوط به بنده بود که که مبانی فیزیولوژیک تمرین در زنان بود. از این کتاب در مراسمی که فدراسیون روسیه با هماهنگی فدراسیون قزاقستان و با دعوت از همه اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی برگزار کرد؛ توسط رئیس اتحادیه جهانی کشتی آقای لالوویچ رو نمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 89

به "جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید