غریب آبادی خبر داد: ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران

به گزارش مجله سی نوا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، گفت مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل ایجاد می شود.

غریب آبادی خبر داد: ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر دکتر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد شد، مورد موافقت قرار گرفته است.

نماینده دائم کشورمان گفت: هدف از این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفتگوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه می باشد.

غریب آبادی اضافه کرد: طرفین، ذیل این یادداشت تفاهم نامه توافق نمودند تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین گردد. همچنین، این مرکز به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه، در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر در کشور، خواهد پرداخت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 104

به "غریب آبادی خبر داد: ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی خبر داد: ایجاد مرکز منطقه ای درمان مواد مخدر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید