آغاز پر حاشیه، خاتمه خوش؛ سپاهان مدل 99 تماشایی بود

به گزارش مجله سی نوا، سپاهانی ها در سال 99 با قلعه نویی پر حاشیه آغاز کردند و با نویدکیا کم حاشیه سال را به سرانجام رساندند.

آغاز پر حاشیه، خاتمه خوش؛ سپاهان مدل 99 تماشایی بود

به گزارش خبرنگاران، آغاز سال 99 با تعطیلی فوتبال همراه بود و لیگ برتر تعطیل شد و تمرینات تیم های لیگ رجحان به دلیل تشدید کرونا تعطیل شد. سپاهانی ها نیز بعد از حدود سه ماه تمرینات خود را دست و پا شکسته از اوایل خرداد آغاز کردند تا به تدریج خارجی ها و غایبان این تیم به تمرینات برگردند.

سرانجام غمگین امیر قلعه نویی

حدودا یک ماه بعد لیگ برتر با پیروزی شاگردان قلعه نویی مقابل گل گهر آغاز شد و تب لیگ برتر گرم تر از گذشته پیگیری شد اما این سرانجام خوشی سپاهانی ها بود چون آن ها در ادامه آنقدر عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند که امیرقلعه نویی پس از شکست مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از سمت خود کناره گیری کرد. بد ترین سرانجامی که می تواند برای امیر قلعه نویی اتفاق بیفتد رخ داد و قلعه نویی برای اولین بار در طول دوران مربی گری اش از سمت خود کناره گیری کرد و کنار رفت.

پس از استعفا و کنار رفتن قلعه نویی، تکسیرا مربی وقت سپاهانی ها راهنمایی این تیم را در بازی های پیش رو به دست گرفت. سپاهانی ها که در میانه های لیگ نوزدهم مدعی قهرمانی و با پرسپولیس در رقابت بودند، قافیه را به شاگردان یحیی گل محمدی باختند و در نهایت با ادامه فرایند ناامید نماینده شان در کسب سهمیه آسیایی هم ناپیروز بودند. آن ها که بارها در طول لیگ نوزدهم در صدر جدول حضور داشتند در سرانجام لیگ به رده پنجمی بسنده کردند.

تلنگر به سپاهان

سرانجام پر حسرت و پر حاشیه سپاهانی ها در لیگ نوزدهم تلنگری بود تا باشگاه سپاهان با برنامه ریزی بهتر و کوشش بیشتر تیم خود را دوباره بسازد. اولین انتصاب حضور محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان بود.

ساکت همیشه در میان طرفداران سپاهان محبوب بود چون کارنامه درخشانی را در کنار آن این تیم ثبت نموده بود. چهار شهریور ساکت به طور رسمی مدیرعامل باشگاه شد و پس از تغییراتی در هیات مدیره باشگاه سرمربی جدید سپاهانی ها معرفی گردید.

بازگشت محبوب ترین سپاهانی

محبوب ترین سپاهانی یعنی محرم نویدکیا در اولین تجربه مربی گری اش به عنوان سرمربی جدید سپاهان معرفی گردید. او با یک کادر باتجربه کار خود را در این تیم آغاز کرد و طولی نکشید که سپاهانی ها با کادر جدید خود در بازی های آسیایی نیز حضور پیدا کردند.

با این که نویدکیا و کادرش در لیگ قهرمانان آسیا پیروز نبودند و سپاهانی ها نتوانستند از گروه شان صعود نمایند اما بعضی کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال اصفهان بارها اذعان داشتند حضور در رقابت های آسیایی تجربه مناسبی برای نویدکیا بود تا بازیکنان و ترکیبش را بشناسد.

طلایی پوشان باز هم به قلعه نویی رسیدند

سپاهانی ها با نظر نویدکیا چند خروجی داشتند و چند خرید را برای لیگ بیستم انجام دادند و تیم خود را آماده آغاز مسابقات کردند. آن ها در آغاز مجدد لیگ باز هم مقابل گل گهر نهاده شدند. امیر قلعه نویی که راهنمایی سیرجانی ها را به عهده گرفته بود در اولین هفته لیگ برتر مقابل تیم سابقش نهاده شد و تیم تازه اش را مقابل سپاهانی ها به میدان فرستاد و در نهایت شاگردان سابقش را شکست داد. سپاهانی ها در این بازی عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند و لیگ را خوب آغاز نکردند.

نویدکیا در ابتدای لیگ فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. تیم محرم نویدکیا نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی را در ترکیب و سیستم بازی اش تجربه کرد و همین تغییرات باعث عملکرد نه چندان مطلوب این تیم در 5 هفته ابتدایی شد اما سپاهانی ها به تدریج شرایط شان بهبود پیدا کرد و توانستند خود را به بالای جدول برسانند.

آغاز بد و سرانجام خوب تیم نویدکیا در نیم فصل

شاگردان محرم نویدکیا هر چند گل های زیادی دریافت کردند اما در خط حمله و در تنوع تاکتیکی بهترین تیم لیگ بودند و بازی های زیبایی ارائه می دادند. آن ها با این که 18 گل دریافت کردند اما 25 گل هم وارد دروازه حریفان شان کردند. سپاهانی ها در سرانجام نیم فصل در یک رقابت نزدیک در رده دوم نهاده شدند. آن ها در بین تیم هایی لیگ برتر بیشترین گل ها و بالا ترین نرخ تبدیل شوت به گل را به ثبت رساندند. سپاهان دومین تیم از نظر خلق موقعیت بوده است.

شاگردان نویدکیا در طول این نیم فصل پیشرفت بسیار زیادی داشت و به تدریج نقاط ضعف این تیم رفع شد. آن ها در ملاقات آخر خود مقابل استقلال در هفته آخر نیم فصل در خط دفاعی بسیار خوب ظاهر شدند و نشان دادند تیم شان در خط دفاعی نسبت به گذشته تغییر بسیار زیادی داشته و دیگر دست و پا بسته عمل نمی نماید. سپاهانی ها در این بازی استقلال را با دو گل شکست دادند.

سپاهانی ها در آغاز نیم فصل دوم کاری کردند کارستان. ابتدا گل گهر را شکست دادند سپس آلومینیوم را با 6 گل در هم کوبیدند و در ادامه با 2 گل تراکتور را از پیش رو برداشتند و در نهایت جای پرسپولیس را در صدر جدول گرفتند و سال 99 را با صدرنشینی به سرانجام رساندند. سال خوش سپاهان و نویدکیا به آرامی و بدون حاشیه به سرانجام رسید. مهم ترین اتفاق اواخر سال 99 برای سپاهانی ها انتقال حاج صفی از تراکتور به این تیم بود.

حاج صفی در لباس سپاهان مقابل تیم سابقش تراکتور نهاده شد و بازو بند کاپیتانی را بر بازو بست. سپاهانی ها از این پس یک رهبر با تجربه در زمین خواهند داشت و آماده هستند تا لیگ بیستم را با قهرمانی به سرانجام برسانند.

مدل 99 این تیم تماشایی بود

با این که نویدکیا و مدیریت سپاهانی ها یک برنامه بلند مدت را برای پیروزیت بیشتر این تیم برنامه ریزی نموده اند اما هدف گذاری شان در لیگ بیستم قهرمانی است. آن ها کوشش خواهند کرد روز به روز عملکرد بهتری را ارائه دهند تا به قهرمانی لیگ بیستم دست پیدا نمایند.

سال 99 برای سپاهانی ها خوب آغاز نشد اما با حضور مدیریت جدید و محرم نویدکیا تغییرات بسیار زیادی در این باشگاه به وجود آمد به طوری که تیم فوتبال سپاهان در آرامش کار می نماید و طرفداران این تیم به آینده تیم شان امیدوارند. مدل 99 سپاهان پر فراز و نشیب ظاهر شد اما تماشایی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1224

به "آغاز پر حاشیه، خاتمه خوش؛ سپاهان مدل 99 تماشایی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پر حاشیه، خاتمه خوش؛ سپاهان مدل 99 تماشایی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید