سال هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی احتیاج دارد

به گزارش مجله سی نوا، تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران با استقبال از ثبت نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال، شرط اصلی برای ایجاد تحول بنیادی در فوتبال ایران را تغییر مدیریت در این فدراسیون دانست.

سال هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی احتیاج دارد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با پانا، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: بیش از یک سال است که فدراسیون فوتبال بلاتکلیف مانده و حالا قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال در دهم اسفند برگزار شود، امیدوارم که اعضای مجمع در سلامت کامل به هر کدام از اعضای مجمع که گزینه مورد نظرشان است، رای بدهند.

وی در خصوص حضور علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در انتخابات اظهار کرد: من کاملاً موافق حضور این دو نفر هستند، چراکه از خانواده فوتبال هستند و شرکت آن ها در انتخابات زوایای روشنی دارد. این افراد تجربه بین المللی دارند و برخلاف عده ای که مخالف حضور آن ها هستند، من این موضوع را به فال نیک می گیرم.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: در جهان هم تجربه حضور افراد فوتبالی در یک فدراسیون، پیروز بوده است. کشور کرواسی که در دوره قبل نایب قهرمان جام جهانی شد توسط یک فوتبالیست اداره می شود، البته عکس این موضوع هم وجود دارد، چرا که در گذشته میشل پلاتینی در یوفا فعالیت می کرد که بازیکن بزرگی بود، اما به فساد مالی متهم و از فعالیت های فوتبالی محروم شد.

ذوالفقارنسب اضافه کرد: با این حال اعتقاد دارم که حضور علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در انتخابات مفید خواهد بود چرا که آنها از یک کارگروه ویژه برای راهنمایی فدراسیون استفاده می نمایند و از طرف دیگر با توجه به تجربه بین المللی که دارند می توانند فوتبال ایران را متحول کند. حضور این نفرات باعث می شود افراد دیگر از حوزه های مختلف از جمله مالی مدیریت و بین الملل در کنار آنها قرار بگیرند و یک کارگروه ویژه را تشکیل دهند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره مشکل اصلی فوتبال ایران طی سال های اخیر گفت: در حال حاضر مشکل اصلی فدراسیون فوتبال بحث مدیریت آن است و سال هاست که ما از این موضوع ضربه خوردیم، درحالی که بعضی به اشتباه فکر می نمایند مشکل اصلی تیم ملی، تیم های پایه یا مسائل داوری است. در صورتی که چنین چیزی درست نیست. حتی به اعتقاد من مشکل فوتبال ما اقتصاد هم نیست بلکه همه امور به مدیریت برمی شود و اگر این موضوع را رونق ببخشد و در کنار آن از متخصصین امر استفاده نمایند، قطعاً فوتبال در آینده به یک تحول بنیادی می رسد، چیزی که احتیاج فوتبال ایران است.

ذوالفقارنسب گفت: اگر علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در انتخابات رأی بیاورند، می توانند مدیران لایقی را کنار خودشان بیاورند و در فدراسیون از آنها یاری بگیرند. این مدیران باید حتماً برنامه و روابط مالی قوی داشته باشند تا بتواند فوتبال را از این شرایط نجات بدهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1114

به "سال هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید