صالحی امیری: اگر میزبانی ایران سلب گردد، در لیگ قهرمانان شرکت نمی کنیم، برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش مجله سی نوا، رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود اگر تصمیم AFC بر سلب میزبانی از تیم های ایرانی اعلام گردد، قطعا در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.

صالحی امیری: اگر میزبانی ایران سلب گردد، در لیگ قهرمانان شرکت نمی کنیم، برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگاران، رضا صالحی امیری در گفت وگو با رادیو ورزش در مورد تصمیم جدید AFC مبنی بر محرومیت باشگاه های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا و مهمترین اقدام ایران گفت: این مسئله را باید در یک دایره جامع تری به عنوان دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ببینیم. امروز مسئله فوتبال و ورزش و رای مسئله سیاست نیست. بخشی از فشار استکبار جهانی هم به وسیله ورزش هست و می خواهند نشاط را از مردم بگیرند و این موضوع بخشی از پروژه ناامید کردن مردم است.

وی ادامه داد: این موضوع طرح یک مسئله بسیار جعلی و دروغین است و همه می دانند که ما در یک فضای امن قرار داریم و ایران از امن ترین کشورهاست. یک حادثه رخ داد و ایران هم رسما پذیرفت و ادامه آن دیگر انتقام جویی از مردم هست. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم فاقد اقتدار است و یک نوع قدرت نیابتی دارد و در فضای فعلی هیچگونه اختیاری برای تصمیم گیری ندارد و به عنوان بازیچه استکبار جهانی عمل می نماید.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: هیئت اجرایی AFC فردا (یکشنبه) تصمیمش را اعلام خواهد نمود و ما برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد و اگر تصمیم AFC بر سلب میزبانی از تیم های ایرانی باشد، قطعا در مسابقات شرکت نخواهیم کرد و طبعات آن هم برعهده کسانی است که چنین تصمیمی می گیرند. این تصمیم گرچه برای ما خوب نیست ولی برای آنها هم بدون هزینه نیست چون در تداوم فعالیت های AFC، ثابت می نماید که رئیس کنفدراسیون فوتبال که بحرینی است و ادعای عدم دخالت سیاست در ورزش را دارد کاملا گوش به فرمان دیگران تصمیم می گیرد.

صالحی امیری توضیح داد: موضع رسمی ایران امروز ظهر اعلام خواهد شد. نسل جوان ما به خوبی می داند که غرور ملی از هر تصمیمی مهم تر است. آن چیزی که مصلحت کشور و جامعه است این است که تحت هیچ شرایطی با هویت و غیرت ملی حق نداریم معامله کنیم و تکلیف ما روشن است. اگر این فرایند را بپذیریم قطعا در بازی های مقدماتی جام جهانی دچار چالش می شویم و این فرایند غلط ادامه پیدا خواهد نمود و باید این فرایند را قطع کنیم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که اخیرا به همراه وزیر ورزش در سوئیس با توماس باخ دیداری داشته اند، آیا می توان از این دیدار ها در کاهش این تنش ها استفاده کرد، توضیح داد: ما در این دیدار ها 3 هدف را مشخص نموده بودیم. اول اینکه آنها را نسبت به واقعیت های ورزش ایران مطلع کنیم و در جریان فرایند فدراسیون های المپیکی قرار دهیم. مرحله بعد شفاف سازی بود و ابهاماتی که در برخی از مسائل از جمله جودو و رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی آقای ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو مطرح بود را روشن کنیم. به اعتقاد ما ویزر هم یک مامور است و در حقیقت از کشوری خاص ماموریت داشت و در این باره صراحتا شفاف سازی کردیم. نکته سوم هم که آنها را قانع کنیم که ایران یک کشور قدرتمند هست و ورزش ایران هویت تاریخی دارد و چالش هایی که ما در حوزه های مختلف داریم را بپذیرند. در آخر هم گفتیم که تحریم ها نه تنها به اقتصاد بلکه به ورزش ایران هم لطمه وارد نموده است. ما 3 جلسه پی درپی داشتیم، به اعتقاد ما جلسات مثمرثمری بود، باید دیپلماسی ورزشی را تداوم دهیم تا تهدید را از ورزش ایران دور کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 342

به "صالحی امیری: اگر میزبانی ایران سلب گردد، در لیگ قهرمانان شرکت نمی کنیم، برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: اگر میزبانی ایران سلب گردد، در لیگ قهرمانان شرکت نمی کنیم، برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید