روسیه خواهان گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اظهاراتی گفت: روسیه خواستار توسعه روابط با ایالات متحده بر اساس منافع متقابل است.

روسیه خواهان گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زاخارووا که با برنامه Soloviev Live تبادل نظر می کرد در ادامه گفت: از نظر اعتقادی، عقیدتی و سیاسی، ما می خواستیم و می خواهیم روابط خود را با ایالات متحده، منظورم مردم ایالات متحده، بر اساس سود متقابل توسعه دهیم، به طوری که برای دو کشور مفید و ضروری باشد. اما لفاظی ها و اقداماتی که اخیراً آمریکا انجام داده کوشش برای این امر را غیرممکن می نماید.

زاخارووا در ادامه گفت: وزارت خارجه روسیه وظیفه خود را برای آماده سازی ملاقات احتمالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن انجام می دهد.

روز گذشته همزمان با اوج دریافت تنش ها در شرق اوکراین و آرایش دفاعی روسیه در مناطق مرزی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس، خواستار ملاقات با وی در راستای آنالیز اوضاع شد.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که رابطه واشنگتن-مسکو نیز به نازل ترین سطح خود رسیده تا آنجا که بایدن ماه گذشته همتای روس را قاتل خطاب کرد و به وی اتهام مداخله در فرایند انتخاباتی آمریکا را نسبت داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1242

به "روسیه خواهان گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان گسترش روابط سودمند متقابل با آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید