تور ارمنستان: امیدواری روسیه به فراهم شدن مقدمات ملاقات سران ارمنستان و آذربایجان

به گزارش مجله سی نوا، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که سفر روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه قره باغ، می تواند شرایط مناسبی را برای تدارک ملاقات رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان فراهم کند.

تور ارمنستان: امیدواری روسیه به فراهم شدن مقدمات ملاقات سران ارمنستان و آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آلکسی زایتسیف معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سفر روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه قره باغ کوهستانی می تواند به ایجاد شرایط مناسب برای سازماندهی نشست احتمالی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در آینده نزدیک یاری کند.

این دیپلمات روس روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در تفسیر اظهارات الهام علی اف درباره آمادگی خود برای مذاکره با نخست وزیر ارمنستان، اگر چنین دیداری به وسیله گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا سازماندهی گردد، با اعلام این مطلب، تأکید کرد: روسیه همیشه خواهان گفتگوهای مرتب بین مقامات باکو و ایروان، به خصوص در بالاترین سطح است، برای اینکه چنین مذاکراتی به دستیابی به درک متقابل، حفظ جو سازنده بین دو طرف و در نهایت امکان دستیابی به توافق یاری خواهد نمود.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد: دقیقاً در سایه تماس های فشرده روسای جمهوری فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود که این موفقیت حاصل شد تا خونریزی ها در منطقه قره باغ کوهستانی متوقف گردد و بیانیه سه جانبه امضاء شده و مردم این منطقه به زندگی عادی خود بازگردند. فراهم سازی نشست سران نیازمند اقدامات جدی است و به عقیده ما، سفر روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه، دقیقاً به فراهم شدن مقدمات برگزاری چنین نشستی یاری خواهد نمود.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که روسای مشترک گروه مینسک در نشست خود در نیویورک با مقامات آذربایجانی و ارمنستانی در مورد از سر گیری سفرهای کاری به منطقه قره باغ توافق نموده اند.

آلکسی زایتسیف بعلاوه یادآور شد که طرف روسی به کار خود با دو طرف باکو و ایروان به منظور از سر گیری تبادل اسرای نظامی و انتقال نقشه مربوط به منطقه ها مین گذاری شده در خطوط مرزی آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد. به گفته وی، این اقدامات یاری می نماید تا روابط دو کشور همسایه سریع تر به سمت عادی شدن پیش رفته و اقدامات تحریک آمیز کاهش پیدا کند.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مقامات مسکو به کوشش خود برای تثبیت اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی و تحقق توافقات سه جانبه مربوط به حل و فصل مسائل منطقه قره باغ کوهستانی در نشست سران 9 ماه نوامبر سال 2020 و 11 ژانویه سال 2021 ادامه داده و سعی دارند این تضمین را بدست آورد تا حوادث تلخ گذشته دیگر تکرار نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1463

به "تور ارمنستان: امیدواری روسیه به فراهم شدن مقدمات ملاقات سران ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: امیدواری روسیه به فراهم شدن مقدمات ملاقات سران ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید