روسیه آماده گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی است

به گزارش مجله سی نوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه آمادگی مسکو را برای آغاز گفتگو ها با آمریکا درخصوص مسائل مرتبط با ثبات راهبردی گفت.

روسیه آماده گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی است

به گزارشبه نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از آمادگی مسکو برای مذاکره درباره مسائل مرتبط با ثبات راهبردی با آمریکا خبر داد.

او گفت: روسیه پس از دریافت سیگنال هایی از سوی آمریکا، آمادگی خود را برای آغاز گفتگو ها درخصوص مسائل مرتبط با ثبات راهبردی اعلام می کند.

زاخارووا افزود: نحوه تعامل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مسائلی از جمله کنترل تسلیحاتی و دفاع موشکی را همچنان نمی دانیم، اما در عین حال سیگنال هایی از نیت واشنگتن برای مذاکره در مسائل ثبات راهبردی را دریافت می کنیم.

او تاکید کرد: روسیه بدون در نظر گرفتن منافع و نگرانی های خود هیچ چیزی را نخواهد پذیرفت و در صورت دستیابی به توازن مشترک در منافع، درباره کنترل تسلیحات با واشنگتن گفتگو می کند.

تنش در روابط روسیه و آمریکا همچنان ادامه دارد و در 15 آوریل واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد و 32 فرد و نهاد را در لیست تحریمی خود قرار داد. همچنین گفت که 10 کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه را از این کشور اخراج خواهد کرد.

روسیه هم در پاسخ به این تحریم ها از اقدامات متقابل خبر داد و اخراج 10 دیپلمات آمریکایی را تنها بخشی از گزینه های موجود نزد مسکو نام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1426

به "روسیه آماده گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آماده گفتگو با آمریکا درباره ثبات راهبردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید