درخشش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در جشنواره های بین المللی، اعتماد به جوانان رمز موفقیت ایران در زمینه پیشرفت علمی است

به گزارش مجله سی نوا، رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: دانشکده داروسازی در جشنواره های بین المللی خوش درخشیده است و مسئولان حوزه آموزش داروسازی باید توجه و حمایت بیشتری به این دانشکده نمایند.

درخشش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در جشنواره های بین المللی، اعتماد به جوانان رمز موفقیت ایران در زمینه پیشرفت علمی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه های علوم پزشکی همواره به دنبال تربیت دانشجویان متخصص و متعهد هستند تا وقتی خبرنگارانن پزشک، پرستار، داروساز، دندانپزشک و... شدند به مردم کشورشان به صورت مستقیم خدمت نمایند و در جهت ارتقای فرهنگ سلامت گام بردارند.

دانشجویان ایرانی به قدری توانمند و قوی هستند که می توانند در زمینه نانو، داروسازی، پزشکی، فناوری های نوین، پیراپزشکی و... رتبه های برتر علمی جهان دست پیدا نمایند و نشان دهند که جوانان ایرانی دارای اقتدار علمی بالایی هستند. عزم دانشجویان علوم پزشکی ایران بر این است که دستاوردهای شگرفتی خلق نمایند تا جهانیان برای رسیدن به علم پزشکی ایرانی، مجبور شوند که زبان فارسی را بیاموزند.

دانشگاه های ایرانی در حوزه پزشکی صندلی بالایی در جهان دارند که یکی از آن ها دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است. این دانشگاه در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و... افتخارات متعددی در ایران و جهان کسب نموده و به دنبال ترویج فناوری پزشکی و ارتقای علم و فناوری در حوزه پزشکی است.

درخشش دانشجویان دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال های مختلف جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران بوده که توانسته فرهیختگانی نوآور، خلاق و با استعداد به جامعه بشریت تحویل دهد. به همین دلیل با زهرا جعفری آذر، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران به تبادل نظر نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

تربیت نیروی متخصص و متعهد در حوزه پزشکی برای حل مسائل کشور

خبرنگاران: مهم ترین کارکرد دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به رسالتی که دارند چیست؟

جعفری آذر: مهم ترین کارکرد دانشگاه های علوم پزشکی تربیت نیروی متخصص و متعهد است که بتوانند علی رغم سختی ها، راستا رشد و تعالی را طی نموده و با توجه به ظرفیت ها و فرصت های موجود، زمینه حل مسائل کشور را فراهم نمایند.

جوانان این مرزوبوم ظرفیت بالایی دارند که در حوزه پزشکی به موفقیت های بسیاری دست پیدا نموده تا بتوانند مسائل کشورشان را در تمام عرصه ها حل نمایند و در جهت اعتلای کشور در جهان گام بردارند.

اعتماد به جوانان رمز موفقیت ایران در زمینه پیشرفت علمی است

خبرنگاران: رمز موفقیت ایران برای پیشرفت در حوزه علم و فناوری پزشکی چیست؟

جعفری آذر: کنار گذاشتن تعارف های بی جا و مصلحت های بی مورد، نمایش ظرفیت های موجود به نسل جوان و اعتماد به آن ها و مشارکت دادن جوانان با زمینه هایی که در آن ها مستعدتر هستند، رمز موفقیت ایران در زمینه علمی است. تکیه به نیروی جوان ایرانی همواره برای کشور مفید بوده و موجب پیشرفت و سربلندی روزافزون ایران شده است .

دانشجویان و جوانان با ظرفیت خوبی که دارند می توانند ایران را به قله علم و فناوری برسانند تا اقدار ایرانیان در حوزه علم را به رخ جهانیان بکشانند.

خبرنگاران: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از چه سالی تاسیس شده است؟ چه تعداد دانشجو و استاد در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند؟

جعفری آذر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در سال 1365 توسط مرحوم محمدباقر شایورد تأسیس شد و تا سال 1386 مدیر این واحد بود و نسبت به تربیت دانشجو در رشته داروسازی با موفقیت اهتمام داشت. با تغییر مدیریت واحد در اواخر سال 1386 و حضور ریاست جدید سیدمهدی رضایت، این واحد توسعه کمّی و کیفی پیدا کرد.

پس از تجمیع بعضی واحدهای پزشکی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی ذیل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نهاده شد. این دانشکده در حال حاضر حدود یک هزار و 600 دانشجوی فعال و 46 عضو هیئت علمی دارد.

درخشش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در جشنواره های بین المللی

خبرنگاران: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بعد از دانشگاه های تهران و مشهد از نظر درصد قبولی در رتبه سوم کشور نهاده شده است و بیش از 95 رصد شرکت نمایندگان قبول شده اند. درباره این موضوع تضیح دهید.

جعفری آذر: برای اولین بار نیست که دانشجویان داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی به موفقیت های بالا دست پیدا نموده اند. دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران سال هاست که در جشنواره و کنگره های ملی و بین المللی خوش درخشیده اند و این موفقیت نتیجه زحمات دانشجویان و حمایت اساتید و مدرسان مجموعه است. مسئولان حوزه آموزش داروسازی باید توجه و حمایت بیشتری به دانشکده علوم دارویی نمایند.

معرفی دانشجویان داروسازی به داروخانه ها و صنایع برای اشتغال به کار

خبرنگاران: دانشکده داروسازی برای اشتغال دانشجویان چه اقداماتی انجام می دهد؟

جعفری آذر: خوشبختانه رشته داروسازی زمینه های فراوانی برای فعالیت دانشجویان از داروخانه گرفته تا صنعت دارد و اغلب دانشجویان فارغ التحصیل داروسازی در ایران و سایر کشورهای جهان جذب داروخانه ها می شوند.

دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز به علت سطح بالای آموزش ها به سرعت جذب بازار کار می شوند. همچنین با معرفی دانشجویان در ترم های آخر تحصیلی به کارخانه های داروسازی زمینه حضور آن ها را در صنعت داروسازی و معاونت های غذا و دارو و... فراهم می کنیم.

خبرنگاران: توصیه شما به کسانی که می خواهند رشته داروسازی را انتخاب نمایند چیست؟

جعفری آذر: رشته داروسازی اقیانوسی از فرصت ها و ظرفیت هاست اما حرکت در این اقیانوس در صورتی با موفقیت همراه است که با شناخت و کوشش فراوان همراه باشد.

رشته داروسازی و صنایع مرتبط با آن، قابلیت دارند که مشکل بیکاری نیروهای جوان را در حد بالا و با کیفیت مطلوب حل نمایند اما این مهم در صورتی قابل حصول است که نسل جوان با شناخت و آگاهی به این رشته وارد شوند تا در راستا بعضاً ناهموار پیش رو دچار دلسردی نشوند.

* تبادل نظر از علیرضا محمدی

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 899

به "درخشش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در جشنواره های بین المللی، اعتماد به جوانان رمز موفقیت ایران در زمینه پیشرفت علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در جشنواره های بین المللی، اعتماد به جوانان رمز موفقیت ایران در زمینه پیشرفت علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید