خبرنگاران تاکید شهردارهای بلگراد و تهران بر تقویت و گسترش همکاری مدیریت شهری

به گزارش مجله سی نوا، بلگراد-خبرنگاران- شهردار بلگراد پایتخت صربستان و شهردار تهران طی گفت و گو ویدئویی با اشاره به تقویت و گسترش روابط محبت آمیز بین شهروندان صربستان و ایران بر تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاری در زمینه بخش های مختلف مدیریت شهری تاکید کردند.

خبرنگاران تاکید شهردارهای بلگراد و تهران بر تقویت و گسترش همکاری مدیریت شهری

به گزارش خبرنگاران، زوران رادویچیچ و پیروز حناچی سه شنبه در ملاقات و گفت و گوی مجازی تقویت روابط بین دو پایتخت و همچنین چالش هایی که دو کشور و پایتخت های آنها در جریان بحران عالم گیر بیماری واگیر کووید-19 با آن روبرو هستند را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

رادویچیچ در این ملاقات با تاکید بر این موضوع که یادداشت تفاهم امضا شده بین دو شهر بلگراد و تهران در سال 2016 مبنای خوبی برای همکاری دو پایتخت است، گفت: من از ابتکارات مشترک در زمینه پیشبرد روابط خوبی که با مردم ایران داریم، راضی هستم.

بنا به اظهارات رادویچیچ؛ زمینه زیادی برای تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاری در عرصه فرهنگی، علمی و هنری وجود دارد و گردشگری یکی از زمینه های بسیار مهم برای همکاری است که هر دو طرف به اهمیت آن واقف هستند.

شهردارهای بلگراد و تهران همچنین مشترکا اتفاق نظر داشتند که چالش های بسیار زیادی در نتیجه بحران عالم گیر کنونی همه کشورها را تحت تاثیر قرار داده، اما نتوانسته مانعی در راه تبادل ایده ها و ابتکاراتی باشد که در آینده قابل اجرا است.

این دو مقام روابط نزدیک دو ملت صربستان و ایران را بسیار ارزشمند دانستند و بر تقویت آن در همه سطوح تاکید کردند.

دو شهردار بلگراد و تهران همچنین توافق کردند که ملاقات هیات های دو پایتخت در صورت تامین شرایط قابل قبول با توجه به اپیدمی موجود، گام بعدی در راستای معین کردن پروژه های معینی است که طی این مذاکره ویدئویی در خصوص آن بحث شد.

تبادل هیات های فنی و کارشناسی در زمینه های مختلف فعالیت های بخش های متعدد شهرداری ها و تسهیل امکان تبادل گروه های فرهنگی، هنری و گردشگری بین دو شهر، تشویق افراد فعال در بخش خصوصی دو پایتخت برای فعالیت های بازرگانی، مالی و گردشگری.

و همچنین تامین امکانات لازم به منظور حضور فعال شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات و کالاها در پروژه های دو شهرداری و سرمایه گذاری مشترک در زمینه توسعه شهری و همچنین نصب تندیس شخصیت های برجسته دو کشور (نیکولا تسلا در تهران و عمر خیام در تهران که بزودی اجرایی خواهد شد) از دیگر موضوعات مورد گفت و گو و گفتگو رادویچیچ و حناچی در این ملاقات مجازی بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1163

به "خبرنگاران تاکید شهردارهای بلگراد و تهران بر تقویت و گسترش همکاری مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید شهردارهای بلگراد و تهران بر تقویت و گسترش همکاری مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید