جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز چهارشنبه 26 شهریورماه 99

به گزارش مجله سی نوا، بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه 26 شهریورماه کار خود را با جهش دوباره 33 هزار واحدی آغاز کرد و به مرز یک میلیون و 700 هزار واحد رسید. این رشد شاخص معادل افزایش دو درصدی شاخص کل در ابتدای معاملات است. از طرف دیگر شاخص هم وزن امروز 62 صدم درصد رشد داشته و نشان می دهد خیلی از شرکت های کوچک همچنان شرایط مطلوبی ندارند. طوری که 140 نماد در ابتدای معاملات با صف فروش روبرو هستند. امروز نماد های فملی، فولاد، فارس، اخابر، تاپیکو، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر را در جهش شاخص کل در ابتدای معاملات داشتند. نماد خودرو که در پنج دقیقه پایانی بازار دیروز بازگشایی شده بود، امروز با صف خرید روبرو شده است.

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز چهارشنبه 26 شهریورماه 99

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

بازگشت رنگ سبز به تابلو خودرو

به گزارش خبرنگاران، از مجموع 308 نماد بورسی معامله شده در ساعات ابتدایی بازار امروز، 93 نماد با کاهش قیمت سهام روبرو هستند و 215 نماد در محدوده مثبت معامله می شوند. همچنین از مجموع 228 نماد معامله شده فرابورس تعداد نماد های منفی 98 تا است و در این بین 130 نماد با افزایش قیمت به استقبال سهامدارانشان آمده اند. با این تفاسیر می توان گفت امروز 70 درصد نماد های بازار سرمایه به رنگ سبز درآمده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه 26 شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

بررسی نقشه سبزرنگ بازار امروز نشان می دهد گروه خودرویی ها که تا همین هفته پیش خون به دل سهامدارانشان کرده بودند و قرمزرنگ ترین گروه بازار را تشکیل می دادند، حالا با حجم معاملات بالا در صدر برترین گروه صنعت قرار گرفته و اغلب نمادهای آن سبزرنگ هستند. بانک ها وموسسات اعتباری عموما صف خرید دارند و چند نماد پرمعامله مثل وگردش و وپارس در محدوده صفر تابلو قرار گرفته اند. صندوق های ETF مثل روزهای گذشته پرقدرت ظاهر شده اند و عموما با افزایش قیمت روبرو هستند. هرچند اختلاف بین قیمت و NAV واحدهای صندوق ها باعث شده امروز شاهد رشد کمتری در این نمادها باشیم.فلزات اساسی یکدست سبزرنگ و با صف خرید به استقبال سهامدارانشان آمده اند و محصولات شیمیایی هم تقریبا شرایط مشابهی دارند. تنها گروه ها قرمز رنگ امروز بازار به انبوه سازی، قندی ها و لیزینگ ها اختصاص دارد.

کدام نماد ها همچنان صف فروش هستند؟

با وجود بازگشت فرایند صعودی به بورس، همچنان حدود 104 نماد در بازار سرمایه صف فروش دارند. بزرگترین صف های فروش در ابتدای معاملات امروز به نماد های وملی با صف 450 میلیارد تومانی، ثشاهد با صف 226 میلیارد تومانی، وشهر با صف 200 میلیارد تومانی، لکما با صف 154 میلیارد تومانی و ثعمرا با صف 147 میلیارد تومانی اختصاص دارد. بعد از آنها، بزرگترین صف های فروش در نماد های لپارس، کسعدی، کیسون، فاهواز، وبرق، بکام، تپمپی و قنیشا مشاهده می شود. ارزش کل صف های فروش در ابتدای معاملات امروز حدود دو هزار و 700 میلیارد تومان برآورد می شود.

درآن سوی بازار حدود 143 نماد صف خرید دارند و ارزش مجموع این صف ها در کنارهم به شش هزار و 600 میلیارد تومان می رسد. بزرگترین صف خرید ابتدای معاملات امروز در نماد زاگرس تشکیل شده و حدود 760 میلیارد تومان می ارزد. صف خرید 600 میلیارد تومانی فولاد در مقام دوم واقع شده است و پترول با صف خرید 415 میلیارد تومانی در رتبه سوم ایستاده. از جمله دیگر صف های خرید ارزشمند در ابتدای معاملات امروز می توان به وبصادر، آریا، ثامید، فملی، شگویا، کاوه، کگل، شغدیر و ارفع اشاره کرد.

پالایشگاه ها باز هم نیامدند

امروز چهارشنبه 26 شهریورماه، آخرین مهلت رفع تعلیق نماد های پالایشگاهی بود. طوری که ناظر بازار در پیغام خود اعلام کرده بود نماد های پالایشگاهی حداکثر تا تاریخ 26 شهریورماه تعلیق می شوند. با این وجود امروز هم بدون هیچ خبری از ناظر بازار شاهد بازگشایی نماد های شپنا، شتران، شبندر و شبریز نبودیم تا ابهام درباره صرفه مالی شرکت در پذیره نویسی صندوق پالایش بیشتر شود.

تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق پالایش تا یکشنبه

مدیریت ابزار های نوین مالی شرکت بورس تهران در اطلاعیه ای از تمدید مهلت شرکت در پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم با نماد پالایش تا یکشنبه 30 شهریورماه خبر داد. پیش از این، امروز چهارشنبه 26 شهریور آخرین مهلت شرکت در این پذیره نویسی اعلام شده بود. با توجه به تعلیق بودن نماد های پالایشگاهی و تعیین نبودن قیمت سهام آنها، خیلی از کارشناسان توصیه خرید واحد های صندوق پالایش ندارند.

توقف شاخص روی مقاومت 1.7 میلیون واحدی

شاخص کل بورس تهران در انتها معاملات روز چهارشنبه 26 شهریورماه با رشد 39 هزار و 504 واحدی روی رقم یک میلیون و 704 هزار و 96 واحد ایستاد. در میانه معاملات امروز شاخص کل تا یک میلیون و 712 هزار واحد پیش روی کرده بود، اما در نیمه دوم بازار شاهد بازگشت فرایند نزول نسبی بودیم. قیمت آخرین معاملات اغلب به محدوده منفی کشیده شد، اما قیمت انتهای خیلی از نماد ها مثبت باقی ماند. در این روز شاخص کل بورس رشد 2.37 درصدی را پشت سر گذاشته و شاخص هم وزن تنها نیم درصد پیشروی کرده است. این موضوه نشان می دهد شرکت های کوچک در فرایند صعودی از شاخص ساز ها جامانده اند. امروز نماد های فارس، فولاد، فملی، کگل، وغدیر، کچاد و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نقشه بازار در انتها معاملات روز چهارشنبه 26 شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

بررسی نقشه بازار در انتها معاملات امروز و مقایسه آن با ساعات ابتدایی نشان می دهد امروز اغلب نمادهای بازار سرمایه کار خود را با رشد چشمگیر اغاز کردند و در ادامه قیمت آخرین معاملات آنها به محدوده قرمزرنگ کشیده است. از جمله آنها می توان به گروه خودرو اشاره کرد که نهایتا با کاهش قیمت روبرو شده اند. صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، سیمانی ها و غذایی ها از دیگر نمونه ها هستند. در این بین توپ صف خرید فلزات اساسی و محصولات شیمیایی را تکان نمی دهد. این دو گروه تا انتها معاملات همچنان سبزرنگ باقی مانده اند و اغلب نمادهای آنها صف خرید دارند.

ارزش معاملات به 23 هزار میلیارد تومان رسید

امروز معامله گران بورس بیش از 17 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب دو میلیون معامله به ارزش 17 هزار و 800 میلیارد تومان دادوستد کردند که نسبت به روز های گذشته رقم قابل توجهی به نظر می رسد. همچنین امروز در فرابورس شاهد معاملاتی به ارزش پنج هزار و 400 میلیارد تومان بودیم که با این حساب می توان گفت ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه به رقمی حدود 23 هزار و 200 میلیارد تومان می رسد.

این گزارش به روزرسانی می شود...

منبع: فرارو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 865

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز چهارشنبه 26 شهریورماه 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز چهارشنبه 26 شهریورماه 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید