تصاویر ، ادامه تظاهرات های هزاران نفری آمریکایی ها برای سرانجام دادن به قرنطینه

به گزارش مجله سی نوا، هزاران نفر از هواداران ترامپ بدون توجه به هشدارهای کارشناسان پزشکی در چندین ایالت آمریکا با برگزاری تظاهرات خواستار لغو قرنطینه و بازگشایی کسب و کارهای خود شدند.

تصاویر ، ادامه تظاهرات های هزاران نفری آمریکایی ها برای سرانجام دادن به قرنطینه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از معترضان آمریکایی با برگزاری تظاهرات در خیابان های کارولینای شاقتصادی، میسوری، آلاباما و فلوریدا از فرمانداران ایالات خود خواستند تا به قوانین قرنطینه مربوط به ویروس کرونا انتها دهند و مجدداً فعالیت های اقتصادی را ازسربگیرند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، تظاهرات علیه توصیه های ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس روز گذشته (سه شنبه) در چندین ایالت آمریکا ادامه داشت و هزاران نفر از آمریکایی های مخالف قوانین و اصول رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خیابان ها آمدند تا به تعطیلی ها که به بیکاری میلیون ها نفر منجر شده، اعتراض کنند.

این تظاهرات که چند روز است ادامه دارد در حالی به توصیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در چندین ایالت آمریکا برگزار می شود که کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا هشدار داده اند که رعایت اصول و قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از تسریع شیوع کرونا امری بسیار ضروری است.

در یکی از جدیدترین موارد این هشدارها، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا روز گذشته در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هشدار داد که موج دوم ویروس کرونا در زمستان سال آینده در آمریکا به واسطه احتمال همزمانی با شیوع آنفولانزای فصلی بسیار بدتر و شدیدتر خواهد بود.

بنا به گزارش روزنامه دیلی میل، معترضان تمامی روز گذشته از ساعت 11:00 صبح به وقت محلی در مرکز شهر رالی در ایالت کارولینای شاقتصادی راهپیمایی و مقابل مجمع عمومی تجمع کردند و تمامی فضای خیابان لین با جمعیت معترضان پُر شده بود.

اعتراضات کارولینای شاقتصادی را بازگشایی کنید درست دقایقی بعد از آن آغاز شد که مسئولان این ایالت اعلام کردند که 34 نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را در این ایالت از دست داده اند و روز گذشته به مرگبارترین روز کارولینای شاقتصادی از زمان شیوع کووید-19 تا آن روز تبدیل شده بود.

اعتراضات روز گذشته در واقع دومین هفته از اعتراضات کارولینای شاقتصادی بود با این تفاوت که در اعتراضات روز گذشته در مقایسه با هفته پیش تعداد جمعیت بیشتری حضور پیدا کرده بودند و آنطور که آمار و ارقام نشان می دهد، بیش از یکهزار نفر حضور داشتند و برخی از رهبران سیاسی نیز در آن مشارکت کرده بودند.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، تصاویر منتشر شده از تظاهرات های روز گذشته نشان می دهد که معترضان با ایستادن در کنار یکدیگر در فاصله های بسیار کم، در واقع قوانین فاصله گذاری اجتماعی را به استهزاء گرفتند و در حقیقت اصول قرارگیری با فاصله بیش از 6 فوت (1.8 متر) را نادیده گرفتند و همچنین از پوشیدن ماسک های بهداشتی امتناع ورزیده بودند.

طبق این گزارش، بسیاری از معترضان به جای پوشیدن تجهیزات محافظتی، تمامی متعلقاتی را که نمایانگر حمایت آنها از دونالد ترامپ بود را از جمله کلاه ، پرچم ها، تی شرت هایی با شعارها و تصاویر ترامپ به تن کرده بودند تا به نوعی حمایت خود را از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نشان دهند.

برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که بر روی آن، دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا را به فساد متهم کرده بودند و در برخی از این پلاکاردها نوشته شده بود: نه به فائوچی، نه به دروازه (قرنطینه)، نه به ترس.

آنتونی فائوچی روز دوشنبه هفته جاری هشدار داده بود که تظاهرات در مخالفت با فرمانداران و در اعتراض به مقررات محدودکننده دوران کرونا، نتیجه عکس خواهد داد و بازگشایی اقتصاد آمریکا را به تعویق می اندازد.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه برخی از سازمان دهندگان اعتراضات روز گذشته مدعی بودند که این تظاهرات ها دو حزبی است و از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آن مشارکت دارند اما دریایی از جمهوری خواهان و تبلیغات نمادهای ترامپ (MAGA) (بار دیگر آمریکا را بزرگ می کنیم) و همچنین شعارهایی علیه نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا نشان می دهد که اکثریت جمعیت معترضان در تظاهرات های روز گذشته را جمهوری خواهان راست گرایا تشکیل می دادند.

طبق این گزارش، گروهی از کادر درمان و پزشکی نیز در اقدامی متقابل با پوشیدن ماسک و تجهیزات محافظت شخصی در خصوص بازگشایی زودهنگام ایالات هشدار دادند.

یکی از پزشکان داروساز که در حاشیه این اعتراضات حضور داشت در گفت وگو با رسانه ها ابراز نگرانی کرد که در صورت بازگشایی زودهنگام ایالات آمریکا، احتمال می رود که شیوع کرونا از شرایط فعلی نیز بدتر شود.

ادامه اعتراضات علیه قوانین فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های قرنطینه و ماندن در خانه در حالی در برخی ایالات آمریکا در جریان است که طبق آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (سه شنبه)، دستکم 819 هزار و 175 نفر از مردم سراسر آمریکا به کروناویروس آلوده شدند و 45 هزار و 343 نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

روزنامه دیلی میل در خصوص آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در آمریکا گزارش کرد که آمار واقعی مبتلایان به کووید-19 در آمریکا ظاهراً بسیار بیشتر است و بخشی از آن به واسطه محدودیت در انجام آزمایشات کرونا و مسائل و معضلات موجود در شمارش فوتی های این ویروس می باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 616

به "تصاویر ، ادامه تظاهرات های هزاران نفری آمریکایی ها برای سرانجام دادن به قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، ادامه تظاهرات های هزاران نفری آمریکایی ها برای سرانجام دادن به قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید