تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی راه ابریشم

به گزارش مجله سی نوا، معاون رئیس جمهور با اشاره به ابتکار شیان برای تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی جاده ابریشم در جهت احیای کاروانسراها و ابنیه های قدیمی برای جذب گردشگر گفت: جاده ابریشم به عنوان نگین راستا طلایی باستان بوده که ایران و چین قلب تجارت جهان را داشتند.

تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی راه ابریشم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر درششمین اجلاس بین المللی برنامه راه ابریشم که 16 کشور جهان در آن حضور داشتند در پیامی گفت: راه ابریشم به عنوان نماد صلح، پیشرفت و تبادلات محبت آمیز برای کشورهای حوزه راه ابریشم حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این میان نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در کمربند جاده ابریشم به عنوان نگین جهت طلایی باستانی و نقطه تعادل و مرکز ثقل توسعه امنیت و منطقه ژئواکونومیکی خاورمیانه بر هیچ کس پوشیده نیست.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: دیرگاهی بود که ایران بزرگ و چین در این جاده استراتژیک نقش قلب تجارت و فرهنگ جهان کهن را ایفا می کردند.

سلطانی فر ادامه داد: باور داریم هر گامی برای احیای ظرفیت های گردشگری منطقه برداشته شود در نهایت به سود ایران و سایر کشورهای دوست و همسایه خواهد بود. بدون شک استفاده از ظرفیت های این کمربند فرهنگی و اقتصادی برای همه کشورهایی که در این جهت واقع شده است سودمند است و احیای جاده ابریشم فرصت های بسیاری بویژه در عرصه گردشگری در کشورهای این جهت از جمله ایران فراهم می کند.

وی افزود: در این راستا سازمان میراث فرهنگی اقدامات پژوهش و علمی جامعی در این رابطه برای این جاده انجام داده است و آمادگی دارد تا این پروژه را به صورت مشترک با کشورهای جهت جاده ابریشم بویژه کشور چین ادامه دهد که خوشبختانه در سال 2015 و در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه جاده ابریشم در شیان چین برگزار گشت و در آن ابتکار شیان به امضا رسید.

رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در تشریح ابتکار شیان توضیح داد: در این ابتکار سه محور تبلیغات و بازاریابی جاده ابریشم برای جذب توریست، احیای کاروانسراها و ابنیه قدیمی برای جذب گردشگری در حاشیه جاده ابریشم و تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی نیز مورد توافق قرار گرفت.

وی در ادامه مطرح نمود: همچنین در سفر رئیس جمهوری چین به تهران احیای راه ابریشم جدید جهت نوینی از همکارها را با چشم اندازهای جدید ترسیم و به چارچوب ابتکار یک کمربند، یک جاده تاکید شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 401

به "تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی راه ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل خطوط جاده ای، ریلی و هوایی راه ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید