تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس تا انتها برنامه ششم، محاسبه رتبه بندی معلمان از اول مهر 98
به گزارش مجله سی نوا، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از اولویتهای آموزش و پرورش، ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس است و مطابق قانون این کار را تا پایان برنامه ششم انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح 1982پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور در بازدید از هنرستان زینبیه دماوند در نشستی با معلمان این هنرستان در جریان مسایل و مسائل معلمان این هنرستان قرار گرفت.
حاجی میرزایی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و خسته نباشید به مدیران و معلمان جهت برگزاری با شکوه آغاز سال تحصیلی در پاسخ به درخواست یکی از همکاران حق التدریس شاغل در این هنرستان اظهار کرد: از اولویتهای آموزش و پرورش، ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس است و مطابق قانون این کار را تا خاتمه برنامه ششم انجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از معلمان در مورد اجرایی شدن رتبه بندی، گفت: آیین نامه رتبه بندی در دولت است و پس از تصویب در دولت اجرا خواهد شد اما هر زمان که دولت این آیین نامه را تصویب کند، پرداختهای رتبه بندی و صدور احکام از اول مهر 98خواهدبود.
به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش فاصله قابل توجه بین ستاد و مدرسه را باعث ایجاد برخی مسائل قابل حل نشده دانست و اظهارکرد:یکی از دلایل کم شدن این فاصله آمدن مدیران ادارات مناطق آموزش و پرورش به واحدهای آموزشی و ارتباط با معلمان و مدیران به عنوان اصلی ترین عناصر نظام تعلیم و تربیت است.
در ادامه این دیدار وزیر آموزش و پرورش از معلمان خواست تا به کنندگی از معلمان کل کشور در این نشست به طرح موضوعات خود بپردازند،که موضوعات مطرح شده توسط معلمان به شرح زیر است:
-همکاران حق التدرس خرید خدمات تفاوت زیادی با همکاران رسمی دارند و می خواهیم تا این فاصله ها کم شود و امیدواری به این همکاران در ادامه فعالیت های آموزشی داده شود.
-هنرستان ها همواره با کمبود تجهیزات روبرو هستند و این کمبودها در روند مهارت آموزی هنرجویان هنرستان ها اختلال ایجاد می کند.
- معلمان هنرستان ها کتاب در اختیار ندارند و باید از روش های غیر معمول به کتاب دسترسی پیدا کنند.
- تفاوت ساعت کاری کادر اجرایی هنرستان ها نسبت به سایر مدارس 4ساعت در هفته بیشتر است که این تفاوت دیده نمی شود.
- سرویس های ایاب ذهاب برای مدارسی که دسترسی سختی دارند، وجود ندارد.
-بضاعت ادارات برای سرویس همکاران محدود است و بدهکاری به پیمانکاران سرویس وجود دارد.
منبع: خبرگزاری ایسنا