به چالش کشیدن نتایج انتخابات به خیر مردم افغانستان نیست

به گزارش مجله سی نوا، نماینده مجلس افغانستان تاکید نمود که مخالفت با نتایج انتخابات، به افغانستان آسیب خواهد زد و به خیر مردم نیست.

به چالش کشیدن نتایج انتخابات به خیر مردم افغانستان نیست

سید محمد جمال فکوری بهشتی، نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان در مصاحبه با خبرنگار گفت: به چالش کشیدن نتایج انتخابات به خیر مردم افغانستان نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اصل انتخابات و شرایط دموکراسی که در انتخابات متصور است، مردم افغانستان انتظار دارند که نتایج انتخابات برای تمام طرف ها و تیم های انتخاباتی قابل قبول باشد.

نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان بیان داشت: افغانستان امروز احتیاج به امنیت و ثبات بیشتری دارد و هر اندازه فریاد مخالفت با نتایج انتخابات بلند گردد، به همان اندازه افغانستان آسیب پذیر خواهد شد.

فکوری بهشتی اضافه نمود: با توجه به مذاکرات غیر قانونی آمریکا با طالبان که امروزه در جریان است و همینطور مداخلاتی که ما شاهد آن هستیم، اگر جنجال ها درباره انتخابات ادامه پیدا کند اوضاع بحرانی تر می گردد و بهانه ای به دست گروه های مخالف دولت می دهد.

وی افزود: من معتقدم نتیجه انتخابات معلوم شده و این یک گام برای ثبات و امنیت است. دولت می تواند طرف مذاکره و صلح و محوری برای جمع آوری سیاست داخلی در مذاکرات صلح و امنیت قرار بگیرد.

نماینده مردم بامیان در مجلس افغانستان تاکید نمود: اکنون محوری ایجاد شده است که چنانچه به بحران و چالش کشیده گردد به خیر مردم افغانستان نخواهد بود.

لازم به ذکر است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (1 جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را گفت که بر اساس آن، اشرف غنى، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب 923863 رای معادل 50.64 درصد آرا پیشتاز است.

بعضی نامزدهای انتخاباتی از جمله عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل و عبداللطیف پدرام اعلام نموده اند که این نتیجه را نمی پذیرند. نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از آنالیز شکایت های انتخاباتی اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 297

به "به چالش کشیدن نتایج انتخابات به خیر مردم افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چالش کشیدن نتایج انتخابات به خیر مردم افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید