با خوردن این خوراکی از بروز سرطان پیشگیری کنید

به گزارش مجله سی نوا، تهران (پانا) - شلغم دارای خواص بسیاری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت استخوان ها است.

با خوردن این خوراکی از بروز سرطان پیشگیری کنید

به گزارش برنا، شلغم جزء خانواده سبزیجات است که به صورت خام و پخته مصرف می گردد. این سبزی پرخاصیت سرشار از ویتامین C، ویتامین B3، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مهمم است. حتی برگ های این گیاه هم مفید است و از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین بهره می برد. در ادامه به آنالیز برخی خواص شلغم می پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C موجود در شلغم به فراوری سلول های سفید خون یاری نموده و آنتی بادی ها را هم تحریک می نماید؛ بنابراین به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری بسیاری نموده و از بروز بیماری های مزمن مانند سرطان و امراض قلبی جلوگیری می نماید. ویتامین C موجود در شلغم با رادیکال های آزاد موجود در بدن که باعث بروز انواع بیماری ها می گردد مقابله می نماید. بعلاوه بتاکاروتن این سبزی جادویی در فراوری غشاهای سالم بدن بسیار موثر است.

بهبود سلامت قلب

ویتامین K دارای خاصیت ضد التهابی است و از بروز بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و سکته قلبی جلوگیری می نماید، شلغم سرشار از این ویتامین است؛ اسید فولیک موجود در این گیاه هم به بهبود عملکرد قلب یاری می نماید. علاوه بر این پتاسیم موجود در شلغم با کاهش فشار خون، فشار وارد شده به رگ های خونی را کاهش می دهد و از بروز آترواسکلروزو دیگر بیماری های قلبی جلوگیری می نماید.

سلامت استخوان ها

شلغم حاوی اندازه زیادی پتاسیم و کلسیم بوده که برای تقویت استخوان ها و ماهیچه ها بسیار لازم است. کلسیم، تراکم بین استخوانی را افزایش می دهد؛ بنابراین مصرف آن برای بیماران مبتلا به آرتروز و ورم مفاصل بسیار موثر است. مواد معدنی موجود در شلغم هم به رشد و استحکام استخوان ها یاری نموده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

کاهش خطر سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در شلغم مانند ویتامین C، ویتامین E، منگنز و بتاکاروتن خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. حتی افرادی که به این بیماری مزمن مبتلا هستند هم با مصرف این گیاه می توانند سرطان را شکست دهند. ترکیبات فعال موجود در شلغم، سلول های سرطانی را از بین برده و مانع رشد تومورهای سرطانی می گردد. به توصیه پزشکان مصرف منظم شلغم، خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را تا حد زیادی کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1508

به "با خوردن این خوراکی از بروز سرطان پیشگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این خوراکی از بروز سرطان پیشگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید