بالا دریافت درخواست ها برای رسیدگی مقام های روسیه به شرایط پزشکی ناوالنی

به گزارش مجله سی نوا، داشا ناوالنایا، دختر 20 ساله آلکسی ناوالنی، منتقد شناخته شده کرملین از مقامهای روسیه خواست اجازه دهند یک پزشک پدرش را در زندان معاینه کند.

بالا دریافت درخواست ها برای رسیدگی مقام های روسیه به شرایط پزشکی ناوالنی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست دختر آلکسی ناوالنی یک روز بعد از آن مطرح شد که گروهی از پزشکان حرفه ای هشدار دادند که این مخالف سرشناس دولت روسیه با خطر از دست دادن کلیه خود روبرو است.

دختر ناوالنی هم اکنون دانشجوی دانشگاه استنفورد آمریکاست.

ناوالنی از 31 مارس یک اعتصاب غذا را در اعتراض به آنچه که خودداری مقامهای زندان از تامین مراقبتهای پزشکی مناسب برای خود از بابت ابتلا به کمر درد و پادرد خواند، آغاز کرد.

داشا، دختر ناوالنی در توئیتی نوشت: به یک پزشک اجازه دهید پدر من را ببیند.

از سوی دیگر مقامهای اروپایی نیز نسبت به شرایط ناوالنی اظهار نگرانی کردند.

وزیر امور خارجه آلمان از مسکو خواست برای ناوالنی مراقبتهای پزشکی کافی فراهم کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای به نشریه بیلد این کشور گفت: ما فورا خواهان آن هستیم که آلکسی ناوالنی درمانهای پزشکی کافی دریافت نموده و به پزشکان مورد اعتمادش دسترسی پیدا کند. باید حق او برای برخورداری از مراقبتهای پزشکی فورا برآورده گردد.

همچنین ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه هم گفت، کشورش شدیدا نگران شرایط سلامت ناوالنی است.

لودریان به کانال سه تلویزیون فرانسه گفت: شرایط ناوالنی شدیدا نگران نماینده است.

او بیان داشت: من امیدوارم تدابیری اتخاذ شوند تا صحت جسمی ناوالنی و همچنین آزادی او تضمین گردد. در این زمینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مسئولیتی عمده دارد.

لودریان تاکید نمود: در روسیه واقعا یک جریان استبدادی وجود دارد. روسیه از بابت سلامت ناوالنی مسئول است و باید نقشش را بپذیرد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است طی نشست امروز دوشنبه خود درباره سلامت ناوالنی بحث نمایند و ماس نیز از رسیدگی به شرایط ناوالنی در جریان نشست امروز این وزیران صحبت کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز نحوه رفتار با ناوالنی را محکوم و عنوان نمود، دولت آمریکا به روسیه گفته است در صورتی که او در زندان جان خود را از دست بدهد تبعاتی وجود خواهد داشت.

سالیوان به شبکه سی.ان.ان گفت: ما به دولت روسیه ابلاغ نموده ایم اتفاقی که برای ناوالنی در زندان آنها می افتد مسئولیت آنها است و آنها توسط جامعه بین المللی جوابگو خواهند شد.

وی اضافه نمود: به لحاظ تدابیر خاصی که ما اتخاذ می کنیم هم اکنون ما در حال آنالیز طیفی از هزینه های متفاوت که اعمال می کنیم بوده و من قرار نیست در مقطع فعلی آنها را علنی کنم اما ما ابلاغ نموده ایم چنانچه ناوالنی بمیرد تبعاتی وجود خواهد داشت.

همچنین یک گروه از چهره های مشهور نیز با نوشتن نامه ای سرگشاده از پوتین خواستند تا به ناوالنی اجازه دهد از یک پزشک مورد انتخابش درمان پزشکی دریافت کند. این گروه شامل چندین بازیگر، نویسنده و مشاهیری نظیر جی.کی رولینگ، بندیکت کامبرباچ و جو لاو بود.

در این نامه نوشته شد: آلکسی ناوالنی علائمی از اختلال نورولوژیکی شدید نظیر کمردرد و بی حس شدن پاها و دستانش را نشان میدهد. علاوه بر آن او از سرفه شدید و تب نیز رنج می برد. او به عنوان یک شهروند روس از این حق قانونی برای معاینه و درمان شدن توسط پزشک مورد انتخابش برخوردار است.

از سوی دیگر یک گروه از قانونگذاران مخالف منطقه ای نیز از پوتین خواستند تا اطمینان حاصل کند ناوالنی درمانهای مناسب را دریافت کند.

آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه ای با بی.بی.سی ناوالنی را متهم به کوشش برای جلب توجه نموده و گفت: او اجازه این که در زندان بمیرد را پیدا نخواهد کرد اما من میتوانم بگویم که ناوالنی همچون و کاملا شبیه به اوباش رفتار می نماید و هدف همه این کارهای او جلب توجه است.

همپیمانان ناوالنی نیز اعلام نموده اند که قصد دارند روز 21 آوریل اعتراضات خیابانی گسترده ای را در ابعاد عظیم به منظور جلب توجه به وخامت شرایط سلامت او برپا نمایند. آنها در فراخوانشان برای اعتراضات نوشتند: شرایطی وجود دارند که تحت آنها شما باید سریعا عمل کنید در غیر این صورت آسیبی غیرقابل جبران وجود خواهد داشت. حدود 457000 نفر تا کنون این فراخوان اعتراضات را در وبسایت ناوالنی امضا نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1271

به "بالا دریافت درخواست ها برای رسیدگی مقام های روسیه به شرایط پزشکی ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت درخواست ها برای رسیدگی مقام های روسیه به شرایط پزشکی ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید