اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برای مقابله با کرونا ویروس

به گزارش مجله سی نوا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در نامه ای خطاب به رئیس این دانشگاه، آمادگی خود را برای یاری به مقابله با کرونا ویروس گفت.

اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برای مقابله با کرونا ویروس

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در نامه ای خطاب به رحمت صادقی، رئیس این دانشگاه، خواهان اصلاح تصمیم آموزشی اخیر این دانشگاه شد و به ارائۀ پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت و آمادگی کامل خود را برای هرگونه انجام تکلیف و همکاری در عرصۀ پیشگیری و درمان ویروس کرونا خاطرنشان کرد.

در این نامه آمده است:

همانطور که می دانید ویروس کرونا بر خلاف فضاسازی رسانه ای که تا حدی باعث رعب و وحشت عمومی گشته است، در مقایسه با بسیاری از ویروس ها و بیماری های رایج در جهان میزان مرگ ومیر بسیار کمتری دارد و بسیاری از فضاسازی ها خلاف واقع و مشکل ساز است.

این درصورتی است که ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن آرامش عمومی خود باعث تشدید ابتلا و عوارض این بیماری می گردد؛ اما اخیرا مشاهده می گردد بخشی از تصمیمات و تحرکات در سطوح دانشگاه، توسط برخی مسئولین، اساتید و دانشجویان به گونه ای اتفاق افتاده است که باعث به هم ریختگی برنامه درسی و ... و در نتیجه ایجاد ترس و نگرانی در بین دانشجویان شده است.

به عنوان مقدمه گفتنی است:

در فضای ایجاد شده بیش از عوارض ناشی از کرونا، همان طور که ذکر شد وحشت از آن ویران کننده و بلای جان مردم بوده است. بنابر شواهد و قرائن محکم و پیدا و پنهان، موج ترس و تبلیغات گسترده جهانی علیه ممالک تعیین در خصوص ویروس کرونا بیش از آنکه به دلیل کشندگی و واقعیت این ویروس باشد، دلایل سیاسی، مالی و تجاری دارد، علاوه بر این، بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری می شوند و یا از جهان می فرایند مسن و بیمار و یا دچار نقص ایمنی و یا بیمار پیوندی هستند.

متاسفانه آتش سنگین رسانه های فریبکار آمریکایی و دست اندرکارهایشان بار دیگر ترس و واهمه از مسائل مردم جهان را در خدمت اهداف جهان خوارانه و خصمانه خود قرار داده اند، به علاوه این معضل در کشور های اطراف نظیر کره جنوبی و ... نیز وجود دارد و از ایران جدی تر است، ولی چون زیر سلطه آمریکا و صاحبان جبهه رسانه ای وابسته هستند یا سلطه ستیز نیستند، تحت آتش رسانه ای قرار ندارند و این راهبرد رسانه ای جبهه دشمن و عوامل داخلی آن است که می خواهند کشور را از جهات مختلف مفلوک و متمایز و استثنایی نشان دهند و آگاهی از پیشرفت ها و قوت ها و خوشنودی از آن ها و امید را از ما بگیرند.

در این موضوع ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان بابت دغدغه مراقبت از شرایط دانشجویان، به نظر می رسد برخی تصمیمات در ابتدای ماجرا خیلی شتابان اتخاد و اجرا شدند و باعث ترس و دلهره بیشتر دانشجویان و خانواده هایشان گشتند؛ به گونه ای که تعطیلی دانشگاه را با کمترین مقدمه سازی و زمینه سازی خاطرنشان کردند و بلافاصله به دانشجویان برای تخلیه خوابگاه ها فشار شدید آوردند که باعث نگرانی، ترس و شوکه شدن بیشتر دانشجویان شد تا حدی که برخی از دانشجویان به اشتباه تصور کردند به احتمال زیاد این ویروس در دانشگاه کردستان شیوع پیدا نموده است که آنقدر شتاب زده عمل می گردد و واهمه این را داشتند که ویروس کرونا را به خانواده های خود انتقال دهند. البته شاید از مسببین این تصمیم گیری تعدادی از اساتید، کارمندان و دانشجویان جاهل یا وحشت زده و هیاهوساز بودند که مدیران دانشگاهی را تحت فشار و هجمه قرار دادند؛ اما باید توجه داشت و عبرت گرفت که در بسیاری از اوقات تصمیم صحیح و مدبرانه که تامین کننده خیر و مصلحت جمع باشد در فضای هیجانات و هیاهوسازی های عوامانه این جماعت یافت نمی گردد؛ لذا از شما درخواست می گردد در موارد زیر توجه بیشتری فرمایید:

لذا از شما درخواست می گردد در موارد زیر توجه بیشتری فرمایید:

1. اتخاذ یک تصمیم و تدبیر درست در راستای پیشروی صحیح مباحث آموزشی

لازم به تذکر است برپایی کلاس ها بصورت مجازی، بر فرض آمادگی کامل فنی و زیرساختی دانشگاه، اشکالات متعددی از قبیل: عدم دسترسی برخی از دانشجویان به اینترنت و یا تجهیزات لازم و همچنین افت کمیت و کیفیت آموزش ها را در پی دارد که منجر به نقض عدالت آموزشی و بروز اختلال آموزشی خواهد شد. فلذا به نظر می رسد مدبرانه ترین تصمیم در راستای اجرای بهتر عدالت آموزشی و برطرف مسائل ذکرشده و جلوگیری از افت شدید کمیت و کیفیت آموزش ها، اصلاح تقویم آموزشی (افزایش نیم سال تحصیلی یا افزایش زمان کلاس ها یا استفاده از روز های تعطیل یا ...) می باشد؛ همانگونه که در برخی از دانشگاه های مطرح کشور نیز مانند دانشگاه شهید چمران صورت پذیرفته است.

2. انجام اقدامات پیشگیرانه لازم در سطح دانشگاه

هرچند که این بیماری در دانشگاه شیوعی نداشته است، ولی انتظار می رود مسئولین ذی ربط اقدامات احتیاطی لازم را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان بازگشت دانشجویان تا زمان لازم به عمل آورند که البته تا اکنون برخی از این اقدامات به عمل آمده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به کنندگی جمع کثیری از دانشجویان ضمن محکوم کردن شدید هرگونه تهدید (توخالی) به ایجاد آشوب و ایجاد فشار متخلفانه توسط برخی مجموعه های دانشجویی ذیل معاونت های دانشگاه، از رئیس محترم دانشگاه و مسئولان محترم آموزشی تقاضای رسیدگی به این موضوع و تامل جدی پیرامون آن را برای ترمیم و تکمیل این تصمیم آموزشی دارد.

در ضمن اقدامات مجرمانه مکرر عده ای قلیل از دانشجویان دانشگاه در پوشش کانون، شورا و ... که ذیل برخی معاونت های دانشگاه لانه نموده اند و بی اعتنا به مصالح و منافع عمومی همیشه هم نوا با دولت ها و گروهم های متخاصم به دنبال مطامع و نیات شوم شخصی خود هستند و عدم رسیدگی جدی مسئولان تا این لحظه، خود مبحث دیگری است که در مجال خود اقدامات جدی و مستمر در شأن قانون و دانشگاه می طلبد.

در خاتمه تمامی اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان به کنندگی از دانشجویان هم مرام و ایثارگر اعلام می داریم که فارغ از اصلاح یا عدم اصلاح تصمیم آموزشی دانشگاه، خود را نیز موظف به تشخیص و انجام تکالیف خود در مواجهه با این بیماری می دانیم و آمادگی تمام عیار خود را برای حرکت های جهادی بهداشتی به سبک حرکت های جهادی سازندگی اظهار می کنیم و تاکید می نماییم که همگان در این عرصه همانند دیگر عرصه های عمل به تکلیف و خدمت به مردم می توانند روی این جریان دانشجویی حساب کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 471

به "اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برای مقابله با کرونا ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برای مقابله با کرونا ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید