ادامه عملیات بازسازی قلعه ضحاک هشترود

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم تعمیر و بازسازی قلعه تاریخی ضحاک هشترود اطلاع داد.

ادامه عملیات بازسازی قلعه ضحاک هشترود

آقای حمزه زاده گفت: در تداوم عملیات بازسازیی و ساماندهی قلعه تاریخی ضحاک مراحل جدیدی از عملیات بازسازیی در این محل به وسیله تیم تخصصی میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در حال اجرا است

وی اضافه نمود: در این مرحله از عملیات بازسازیی اقداماتی نظیر اصلاح پوشش حفاظتی موجود، پی بندی پایه های نگی پاویون مطابق مصالح موجود و بازسازی دیوار های سنگی برج و بارو قسمت ورودی قلعه در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: همزمان با اجرای این اقدامات، اصلاح و راهنمایی آب باران بنای پاویون و بعلاوه خواناسازی و حفاظت از آثار کاوش شده با آجرفرش نیز در دستور کار این اداره کل نهاده شده است.

آقای حمزه زاده بعلاوه از تکمیل و ساخت مخزن امن موزه آذربایجان اطلاع داد و گفت: با هدف ساماندهی موزه آذربایجان تبریز که یکی از موزه های غنی کشور محسوب می گردد تکمیل و ساخت مخزن امن آن در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: عملیات اجرایی با اقداماتی از جمله برچیدن سرویس بهداشتی زیرزمین برای توسعه و تکمیل مخزن امن، خاکبرداری و نخاله برداری، اجرای سازه بنایی شروع شده است.

آقای حمزه زاده افزود: در ادامه اقدامات عملیاتی، اجرای عایق کاری رطوبتی، کف سازی و کاشی کاری و بعلاوه اجرای تأسیسات مکانیکال و الکتریکال در دستور کار نهاده شد.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1780

به "ادامه عملیات بازسازی قلعه ضحاک هشترود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه عملیات بازسازی قلعه ضحاک هشترود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید