آمریکا: پرتاب های کره شمالی را زیر نظر داریم

به گزارش مجله سی نوا، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت کشورش پرتاب های موشکی کره شمالی را زیر نظر دارد و از نزدیک با همپیمانان خود شامل کره جنوبی و ژاپن در این زمینه مشورت می نماید.

آمریکا: پرتاب های کره شمالی را زیر نظر داریم

به گزارش یونهاپ، کره شمالی بامداد امروز شنبه دو پرتاب ناشناس را در ساحل شرقی خود شلیک کرد، به گفته ارتش کره جنوبی، این شلیک ها پنجمین پرتاب پیونگ یانگ در مدت زمان حدود دو هفته گذشته است.

این مقام آمریکایی گفته است که این پرتابه ها مشابه موشک هایی بودند که پیشتر شلیک شده اند.

کره جنوبی گفت بامداد شنبه تنها چند ساعت بعد از ملاقات وزیر دفاع این کشور با همتای آمریکایی خود در سئول، کره شمالی بار دیگر دو پرتابه ناشناس را به دریا شلیک کرد.

پیونگ یانگ پیش تر در مورد برگزاری مانورهای مشترک میان کره جنوبی و آمریکا و استقرار تجهیزات جنگی پیشفته در منطقه هشدار داده بود.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته های گذشته کشورش را نیز هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف نموده است.

کره شمالی که از چند ماه پیش از شروع مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف نموده بود، برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر ملاقات نموده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند؛ ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 1398 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر ملاقات کردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 200

به "آمریکا: پرتاب های کره شمالی را زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: پرتاب های کره شمالی را زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید